کد خبر: ۳۰۷۲۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۸۴ - ۱۲:۰۱

الهام و استخاره در حکومت تعطيل است

آفتاب‌‌نیوز : وي در پاسخ به سوال دانشجويي درباره موارد مطرح شده مبني بر آنچه اظهارات رييس‌جمهور درباره زماني كه در سازمان ملل سخنراني مي‌كرد، خوانده شده، گفت: ما به غيب ايمان داريم و دل بستن به غيب حق ماست؛ ولي در عالم مشهود و مخصوصاً حکومت اين حرف‌ها تعطيل است. وقتي مي‌خواهيم تصميم‌گيري کنيم، نبايد امور مشهود و غيبي را خلط کنيم. در حکومت، عالم غيب و الهام و استخاره تعطيل است.

توکلي در مورد تعامل مجلس هفتم و دولت نهم نيز اظهار داشت: شرط پيروزي و بقا، پايبندي به اصول سياسي و وفاداري به اسلام و مردم است؛ زيرا ما اصولگرا هستيم.

وي افزود: بايد در مواضع خودمان به منافع عمومي فکر کنيم؛ نه اين‌که منافع حزب و گروه را مد نظر قرار دهيم.

توكلي در ادامه درباره شرکت‌هاي هرمي هم گفت: هدف اين شرکت ها تاراج منافع ملي است و بايد با آن‌ها مقابله کرد . به زودي طرحي تصويب خواهد شد که ثبت حقوقي اين شرکت‌ها را ممنوع مي‌كند و شرکت‌هايي که تا به حال ثبت شده‌اند، باطل خواهند شد.

توکلي افزود: بدانيد هر جا بدون زحمت پولي به دست آيد، در آن توطئه و شري نهفته است.

رييس مرکز پژوهشهاي مجلس هم‌چنين در پاسخ به انتقاداتي مبني بر ايجاد ديوار شيشه‌اي در لابي مجلس گفت: از مشکلات مجلس اين است که هر کسي در لابي رفت و آمد مي‌کند. بايد براي لابي مجلس احترام قائل شويم و مزاحمت‌ها و کارچاق کني‌ها بايد رفع شود، بنابراين ديوار شيشه‌اي لازم بود.

اين نماينده مجلس در پايان گفت: آوردن نفت بر سر سفره مردم به زمان زيادي نياز دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین