کد خبر: ۳۰۷۵۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹

روز شنبه در وین چه گذشت

مذاکرات هسته ای گروه 1+5 و ایران در هتل کوبورگ وین همچنان با حال و هوای هیجان و انتظار ادامه دارد و رسانه ها و کارشناسان روز شنبه نیز به گمانه زنی درباره نتیجه و پایان گفت وگو ها نشستند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا ، لوران فابیوس که روز گذشته از وین به پاریس رفته بود، صبح شنبه به هتل کوبورگ بازگشت تا به مذاکرات 1+5 بپیوندد.

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان هم که عصر جمعه به وین بازگشته بود، صبح شنبه با جان کری همتای آمریکایی خود دیدار و گفت و گو کرد.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه عصر شنبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در هتل کوبورگ - محل مذاکرات ایران و 1+5 - دیدار و گفت و گو کرد.

فرستاده ویژه وزیر خارجه روسیه هم روز شنبه به دیدار ظریف رفت.

در ادامه دیدارها، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته جلسه ای مشترک برگزار کردند جلسه ای که پیش بینی می شد بسیار طولانی باشد.

بازتاب و برایند نشست ها و دیدارهای روز گذشته (شنبه ) در وین خوش بینی های رسانه ای مبنی بر نزدیک شدن طرف های مذاکره به توافق بوده است ،این درحالی است که هنوز طرف های مذاکره کننده برغم ابراز امیدواری به توافق معتقدند که برخی مشکلات همچنان باقی است.

جان کری وزیر خارجه امریکا ظهر شنبه در تازه ترین اظهارنظر خود گفت : هنوز موضوعات دشواری داریم که باید حل کنیم وی این جمله را درحساب توییتری خود پس از مذاکره اش با محمدجواد ظریف و فدریکا موگرینی نوشت.

در همین راستا سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به وجود مشکلات و پیچیدگی های خاص در مذاکرات وین، تاکید کرد که ایران و کشورهای 1 +5 تمامی ظرفیت های موجود را برای دستیابی به توافق جامع بکار گرفته اند.

به گزارش سایت وزارت امور خارجه چین، «هوا» با تاکید بر لزوم تداوم رویکرد سازنده کشورهای شرکت کننده در مذاکرات اظهار داشت: چین امیدوار است طرف ها با اطمینان راسخ سعی کنند ظرف کوتاه ترین مدت به شناخت مشترک برسند.

فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب توییتری خود نوشته که شبانه روز برای دستیابی توافق تلاش می کنیم. طرفین امیدوارند بتوانند تا پیش از پایان تمدید سه روزه مذاکرات به توافق برسند.

امریکا و اروپا اجرای برنامه اقدام مشترک ژنو را سه روز دیگر یعنی تا 13 جولای تمدید کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین