کد خبر: ۳۰۸۰۹۷
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵

وزیر خارجه اسپانیا :توافق هسته ای پیروزی دیپلماسی است

'خوسه مانوئل گارسیا مارگالو' وزیر خارجه اسپانیا گفت که توافق هسته ای حاصل شده با ایران ، یک پیروزی در دیپلماسی و مذاکره بود و می تواند یکی از مهمترین رویداد های سالهای اخیر باشد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا ، و به نقل از خبرگزاری افه، مارگالو که امروز سه شنبه در مراسم انتصاب نماینده جدید دولت مرکزی در والنسیا در این شهر حضور داشت در گفتگو با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که ایران اکنون بتواند به حل مشکلاتی که به گفته او با جامعه بین المللی داشته کمک کند .

وی یادآور شد که سوء ظن اینکه ایران می تواند به سوی بمب اتمی در حرکت باشد از سال 2003 آغاز شد، موردی که موجب یک ترس بزرگ و بی اعتمادی در منطقه برخی از دیگر کشورهای جهان شده بود.

مارگالو تصریح کرد :هسته ای شدن ایران ، موجب هسته ای شدن همه منطقه می شد زیرا سایر قدرت ها نظیر ترکیه یا مصر که با هم در رقابت هستند، همچنین می خواستند که به بمب اتمی دسترسی داشته باشند .

وزیر خارجه اسپانیا افزود: توافق مذکور حیاتی می باشد و بازی در خاورمیانه را تغییر می دهد .

وی خاطرنشان کرد :ایران نه تنها همانند تمامی کشورهای امضا کننده ان پی تی ، حق استفاده صلح آمیز انرژی هسته ای را خواهد داشت بلکه همچنین بخشی از معادله و بخشی از راه حل را تشکیل خواهد داد .

وی گفت : حل بحران در سوریه ، عراق ، یمن یا لیبی ، بستگی به حسن نیت بسیاری از کشورها اما به خصوص ایران دارد.

وزیر اسپانیایی در پایان خاطرنشان کرد: باید توافق را در چارچوب خود به عنوان پیروزی دیپلماسی ، مذاکره و گفتگو ارزیابی کرد .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین