کد خبر: ۳۰۸۲۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

انتقاد شدید اشتاین مایر از موضع نتانیاهو در قبال توافق هسته‌ای

وزیر امور خارجه آلمان با انتقاد از موضع رژیم صهیونیستی درباره توافق هسته‌ای گفت: این یک توافق مسئولانه است و اسرائیل نباید این توافق را این‌طور بی‌ادبانه مورد انتقاد قرار دهد.
آفتاب‌‌نیوز : فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری ای.آر.دی آلمان به شدت از مخالفت‌های رژیم صهیونیستی با توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 انتقاد کرد و گفت: این توافق به برقراری امنیت در منطقه خاورمیانه کمک خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آلمان ادامه داد: این یک توافق مسئولانه است و اسرائیل باید نگاه بهتر به آن داشته باشد و این‌طور بی‌ادبانه آن را مورد انتقاد قرار ندهد.

بر اساس این گزارش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه پس از این‌که ایران و گروه 1+5 پایان جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای خود را در وین اعلام کردند در اولین موضع‌گیری خود نسبت به این توافق آن را اشتباهی تاریخی خواند و مدعی شد این توافق به ایران اجازه می‌دهد راه دستیابی به سلاح هسته‌ای را دنبال کند.

اشتاین مایر در ادامه این گفت‌وگو تأکید کرد: اما این توافق بر اساس شفاف‌سازی و قابلیت نظارت بر پایبندی ایران بنا شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این توافق ایران باید به امکانات نظارتی پایبند باشد و ما اطمینان خواهیم یافت که پس از توافق این نظارت‌ها انجام می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین