کد خبر: ۳۰۸۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۲
نماینده روسیه در سازمان ملل خبر داد:

پیش‌نویس قطعنامه ایران به شورای امنیت ارائه شد/هفته آینده رای‌گیری می‌شود

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه پیش نویس قطعنامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شد، تصریح کرد: این سند بسیار پیچیده و از نظر شاخص‌ها در میان قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بی سابقه است.
آفتاب‌‌نیوز :
'ویتالی چورکین' روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری 'روسیه24'، گفت: پیش نویس قطعنامه ایران به شورای امنیت ارائه شده است و انتظار می رود اوایل هفته آینده (روز شنبه یا یکشنبه) به رای‌گیری گذاشته شود.

به گزارش ایرنا، ایران و گروه 1+5 روز سه شنبه پس از سالها مذاکره در مورد برنامه هسته ای ایران در وین به توافق رسیدند. 

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل یادآوری کرد: پیش نویس قطعنامه ایران بطور کامل در وین تنظیم شده است و هیچ کس در شورای امنیت در نیویورک در تنظیم آن شرکت نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: پیش نویس قطعنامه ایران امروز بطور رسمی ارائه شده است و سایر اعضای شورای امنیت که در تنظیم آن شرکت نداشته اند با متن آن آشنا شدند.

چورکین با بیان اینکه هنوز در مورد رای گیری این قطعنامه توافق رسمی نکرده ایم، افزود: اما چنین به نظر می رسد که رای گیری ممکن است اوایل هفته آینده صورت گیرد. البته اگر یکی از اعضای شورای امنیت در رای گیری علیه قطعنامه ایران رای دهد یا رای ممتنع دهد بسیار تعجب می کنم.

وی تصریح کرد: پس از 11 سال تلاش و مذاکره که با موفقیت به پایان رسید و پس از چنین مقدمات (درازمدت) بدیهی است که شورای امنیت به اتفاق ارا این قطعنامه را تصویب می کند.

چورکین خاطرنشان کرد: قرار است متن این قطعنامه بخشی از توافق ایران و گروه 1+5 باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین