کد خبر: ۳۰۸۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶

آیت‌الله جوادی آملی: توافق هسته‌ای پیام‌آور صلح و امنیت در خاورمیانه است/امید داریم آمریکا به تعهدات خویش پایبند باشد

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: توافق هسته ای ایران با کشورهای غربی پیام آور صلح و امنیت در خاورمیانه است زیرا ایران توانست آنان را به عقل و آگاهی دعوت کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 آیت الله عبدالله جوادی آملی روزشنبه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر احمدآباد دماوند افزود: ایران اسلامی با سرافرازی توانست در مذاکرات هسته ایی به آمریکا و دیگر کشورهای غربی نشان دهد که با جنگ نمی توان به همه دنیا دست یافت و آن را اداره کرد.

به گزارش آفتاب به نقل از ایرنا،وی با تأکید بر اینکه امیدواریم مذاکرات هسته ای همواره پیام آور صلح در خاورمیانه باشد گفت: آنچه تیم مذاکره کننده ایران باید مدنظر داشته باشد، رعایت خطوط قرمز است که تاکنون موجب تسلیم شدن غرب شده و امید داریم آمریکا و دیگر کشورهای غربی نیز به تعهدات خویش پایبند باشند.

این مرجع تقلید عالیقدر با بیان اینکه دین اسلام دین صلح و دوستی است گفت: در سال های اخیر شاهد جنگ های متمادی در جهان بودیم و هستیم که با حضور و اثربخشی تیم مذاکره کننده ایران با گروه 5+1موجب شده حجم جنایات از سوی غرب کاسته شود و این نشان دهنده گسترش پیامی است که ریشه در ارزش های الهی انقلاب اسلامی دارد.

وی با تاکید بر اینکه جهان بدون عقل هیچگاه به ادراک نمی رسد گفت: آنچه موجب دعوت امام زمان (عج) به عقل و آگاهی در جامعه می شود، عقلانیت مردم است و همین عقل و ادراک است که اداره چنین جامعه ای را آسان می کند که این نشان می دهد دین اسلام دعوت کننده عقل و دانش است.

آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنانش عید سعید فطررا روزی الهی دانست و افزود که در این روز خداوند متعال پاداش یک ماه بندگی را به بندگان خود اعطا می کند.

وی گفت: برای انسانی که از گناه دوری کرده و به دنبال ایمان کامل و عاقبت بخیری است هر روز عید است.

این مرجع تقلید عالیقدر جهان اسلام با اشاره به خصوصیات نماز عید فطر گفت: برای خواندن نماز نیازمند طهارت و پاکی هستیم به ویژه نماز عید سعید فطر که به فرموده حضرت علی (ع) زمانی که از منزل به سمت مصلای نماز حرکت می کنید در واقع تازه احیا شده اید.

آیت الله جوادی آملی افزود: ماه مبارک رمضان ماه احیای انسان هاست زیرا در این ماه با شب زنده داری ها آدمی به حیات انسانی دست پیدا می کند و خداوند متعال در قرآن کریم فرموده اند هر کار خیری که بندگان من انجام دهند، دو برابر پاداش می گیرند و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای دست یابی به قرب الهی است.

وی گفت: ملت ایران وفادار به قرآن کریم و عترت است و امروز این وفاداری به برکت ماه رمضان، در درجه نخست موجب موفقیت ملت و در درجه دوم موجب موفقیت دولت و کشور به رهبری مدبرانه رهبرمعظم انقلاب شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین