کد خبر: ۳۰۹۰۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره توافق هسته‌ای

رای مثبت شورای امنیت به قطعنامه لغو تحریم‌های ایران

شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که توافق هسته‌ای هفته گذشته میان ایران و گروه ۱+۵ را مورد تأیید قرار می‌دهد و تحریم‌های اعمال شده در قطعنامه‌های پیشین سازمان ملل علیه ایران را رفع می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای رای‌گیری در ارتباط با پیش‌نویس قطعنامه توافق هسته‌‌ای ایران و گروه 1+5 در نیویورک با رای مثبت تمامی اعضا (15 عضو) به این قطعنامه برگزار شد. این قطعنامه را روز گذشته آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد.

به گزارش آفتاب، قطعنامه شورای امنیت در رابطه با تایید "برجام" و لغو قطعنامه‌های قبلی علیه ایران دارای 12 بند مقدماتی و 30 بند اجرایی خواهد بود و برنامه اقدام جامع مشترک ضمیمه آن خواهد بود. این قطعنامه همراه با نامه کشورهای 1+5 و درخواست‌های آن‌ها به شورای امنیت است.

بر اساس این قطعنامه، هنگام اجرای تعهدات، تمام قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت در مورد ایران لغو می‌شود.

پیشتر نیز اتحادیه اروپا، توافق هسته‌ای ایران و 1+5 که هفته پیش و پس از ماه‌ها مذاکره در وین به دست آمد بود را تایید کرد.

در کنگره آمریکا نمایندگان جمهوریخواه و تعدادی از نمایندگان دموکرات از دولت آمریکا انتقاد کرد‌ه‌اند که پذیرفته این قطعنامه پیش از پایان گرفتن فرصت ۶۰ روزه کنگره برای بررسی توافق اتمی با ایران، به تصویب شورای امنیت برسد. ۱۴ نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در نامه‌ای به رئیس‌جمهور و رئیس مجلس کشورمان تأکید کردند، از آنجا که متن «جمع‌بندی مذاکرات» وین هنوز در داخل کشور به تصویب نرسیده است، حق هرگونه تحفظ و شرط درخصوص قطعنامه شورای امنیت برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ خواهد بود.

به گفته‌ عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد کشورمان، مهم‌ترین ویژگی این قطعنامه این است که برخلاف 6 قطعنامه قبلی شورای امنیت علیه ایران دیگر طبق فصل هفتم منشور سازمان ملل نخواهد بود که موضوع هسته‌ای کشورمان تهدید علیه جامعه بین‌الملل شناخته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
0
0
حق بررسی؟؟
همین نمایندگان محترم مگه تو دوره‌ی تحریم وضع زندگی و اشتغال مردمی که مثلا نمایندشوننو بررسی می‌کردن؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
1
1
اینکه گروه دلواپسان ، هر روز میگن ما خیلی چیزها را از دست دادیم ، شاید منظورشان همین 6 تا قطع نامه ها و تحریمها هستند که از دست داده ایم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین