کد خبر: ۳۰۹۴۸۹
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷

جزئیات گروگان‌گیری و شکنجه 60 روزه کودک سیستانی

دادستان زابل گفت: با جدیت تمام پیگیریم تا عاملان گروگان‌گیری کودک 9 ساله سیستانی دستگیر و به سزای عمل ننگین و غیرانسانی شان برسند.
آفتاب‌‌نیوز : ابوالفضل نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب که انگیزه آدم‌ربایان مالی بوده و از آنجایی که تاکنون چنین موردی از شکنجه کودک اتفاق نیفتاده، این گروگان‌گیری بازتاب و تبعات بدی بدنبال داشته است، تصریح‌کرد: دادستانی با جدیت تمام پیگیر این موضوع است و دستور اکید به منظور شناسایی عوامل گروگان‌گیری به نیروهای انتظامی و امنیتی داده شده که تاکنون دو مظنون دستگیر شده‌اند و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به تهدایدات تلفنی و درخواست پول که با سیم‌کارت‌های مختلف صورت پذیرفته چه اقداماتی به منظور ردیابی، تاکنون انجام شده، گفت: در این زمینه نیز دستورات لازم صادر شده اما با توجه به اینکه ردیابی و بررسی شماره‌های افغانی بوسیله اپراتورهای کشورافغانستان صورت می‌گیرد این امر اگر چه قدری مشکل است اما به جد پیگیر این قضیه هستیم.

دادستان زابل در ادامه افزود: درخصوص ردیابی هویت تماس‌گیرندگان و استفاده‌کنندگان از این خطوط نیز دستورات لازم صادر شده و امیدواریم به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنیم.

نجفی ادامه‌داد: نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی همچنان بدنبال شناسایی و دستگیری عاملان گروگان‌گیری هستند.

وی ادامه داد: دستگاه قضا به شدت با عوامل مخل امنیت در منطقه برخورد خواهد کرد و مجازات عوامل این گروگان‌گیری به گونه‌ای خواهد بود تا درس عبرتی شود برای کسانی که خدای نکرده قصد اخلال در امنیت عمومی جامعه را دارند.

کودکی 9 ساله بنام مهدی، در شهرستان زابل دو ماه پیش در 28 اردیبهشت‌ماه به دست افراد ناشناس مورد ربایش قرار گرفت که ربایندگان این کودک را چند روز پیش در محله حسن‌آباد زابل رها کردند و اهالی با پیداکردن این کودک با تماس با پلیس وی را به بیمارستان انتقال دادند که به دلیل جراحات وارده ناشی شکنجه این کودک در حال حاضر در بیمارستان حضرت امیرالمومنین (ع) زابل بستری و حال جسمانی نامطلوبی دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین