کد خبر: ۳۰۹۶۴۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

بازداشت و آزادی گروهی از معلمان

دیگر خبری از در شمالی مجلس نیست، دری که سال‌هاست به‌عنوان فضای اختصاصی برای برپایی تجمع‌های صنفی شناخته می‌شود. کارگران مشغول کارند و آن‌طور که نمایندگان مجلس می‌گویند دیگر تردد از در شمالی ممکن نخواهد بود و این در به‌طور کلی به تاریخ مجلس پیوسته است.
آفتاب‌‌نیوز :
دیروز گروهی از معلمان قصد داشتند تجمعی اعتراض‌آمیز و صنفی برگزار کنند، دو هفته پیش بنا شد  ٣١ تیر جلوی مجلس جمع شوند اما گفت‌وگو با برخی از همین معلم‌ها نشان می‌دهد تعدادی از آنها در مسیر رسیدن به محل تجمع بازداشت شده‌اند. خبرهای نهایی نشان از آن دارد که اکثر آنها همان شب گذشته آزاد شده‌اند. 

به گزارش خبرآنلاین سخنگوی وزارت کشور با تأیید بازداشت‌ها، به پذیرایی نیروی انتظامی و دادن ناهار به معلمان بازداشتی اشاره کرده و هرگونه ضرب‌وشتم معلم‌ها را تكذیب کرده است. اما نکته مهم تجمع دیروز، انعکاس خبر برهم‌خوردن این گردهمایی در صحن علنی مجلس بود.

حسین دهدشتی، نماینده آبادان و جواد هروی نماینده قائن از جمله نمایندگانی که برای پیگیری وضعیت این تجمع مقابل مجلس آمده بودند، نامه‌ای را به حسین ابوترابی‌فرد، نائب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی رساندند و همین شد که صدای اعتراض معلم‌ها در صحن علنی مجلس پیچید و ابوترابی‌فرد از وزیر کشور خواست موضوع آموزگاران تجمع‌کننده را بررسی کند. 

او «خانه ملت» را ملجأ و پناهگاه مردم دانست و از تشکیل کمیته مشترکی با همکاری مجلس و دولت برای پیگیری مسائل مهم فرهنگیان خبر داد.

پیگیری هیأت‌رئیسه

کارن خانلری، نماینده حوزه انتخابیه ارامنه تهران و شمال کشور نیز به «شرق» خبر داد: «هیأت‌رئیسه پیگیر برخورد با معلم‌ها شده و امیدوارم حقوق صنفی معلمان برای برگزاری تجمع مقابل مجلس به رسمیت شناخته شود. حواشی تجمع سبب شد که علی مطهری نماینده تهران نیز واکنش نشان دهد: «ضروری و معقول نیست که نسبت به این تجمع‌ها حساسیت زیادی نشان داده شود؛ خصوصا درباره فرهنگیان.

 حداکثر این است که اینها می‌آیند و حرفشان را می‌زنند و می‌روند».او به ایسنا گفته: «هر تجمعی مادامی که منجر به آشوب، بی‌نظمی و تخریب نشود باید آزاد باشد.

 اصل ٢٧ قانون اساسی نیز می‌گوید راهپیمایی اگر مخل مبانی اسلام نباشد، آزاد است و حتی نمی‌گوید باید مجوز اخذ شود؛ البته بعدا در قوانین عادی گفته شده که باید مجوز گرفته شود».

مطهری همچنین تأکید دارد «اگر صرفا هدف از تجمع، اظهارنظر باشد، برخورد با آن کار درستی نیست. مجلس باید وارد این موضوعات شود اما متأسفانه کمتر وارد می‌شود. البته تذکر امروز آقای ابوترابی ‌تذکر خوبی بود که شاید باعث پیگیری موضوع شود».

سخنگوی وزارت کشور خواستار شناسایی عوامل برخورد با معلمان شد

در پی درخواست نایب‌رئیس مجلس از وزیر کشور برای بررسی تجمع معلمان در مقابل مجلس و نوع مواجهه با آن، سخنگوی وزارت کشور درباره دلایل این بازداشت‌ها گفته «افرادی بازداشت شده‌اند که قصد امنیتی‌کردن تجمع معلمان را داشتند.»

 حسینعلی امیری به خبرآنلاین گفته «تجمع معلمان صنفی بوده، نه سیاسی و نیروی انتظامی آنها را متفرق کرده است. نیروی انتظامی تعدادی از افراد را دستگیر کرد، اما آنها چند ساعتی مهمان نیروی انتظامی بوده‌اند و با ناهار از آنها پذیرایی شده و آزاد شده‌اند. 

البته سه، چهار نفر را که می‌خواستند سمت‌وسوی امنیتی به این تجمع صنفی بدهند، برای بررسی بیشتر نگه داشتند». امیری انتشار برخی اخبار دال بر ضرب‌وشتم تجمع‌کنندگان را نیز تکذیب کرد و بااین‌حال تأکید کرد: «باید بررسی شود چه کسی دستور برخورد با معلمان را داده و چطور عمل شده. این موضوع در وزارت کشور بررسی خواهد شد».
 
منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
0
1
خوبه
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
0
2
این نوع برخورد با فرهنگیان عزیز و مظلوم کشورمان واقعا جای تاسف و نگرانی دارد. جالب اینکه الان همه می گویند کی بود کی بود.ما نبودیم.نمیدانم چرا امروزه همه از اینکه معلمان به بخشی از خواسته های بحق خود برسند احساس نگرانی میکنند و حتی روزنامه ها وپایگاههای خبری از پوشش صحیح اخبار آن طفره می روند. پیام اولیه این تجمع ازادی چند تن از همکاران در بند بوده.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
1
چرا نظرات را چاپ نمیکنید...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین