کد خبر: ۳۰۹۷۶۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

از انتقاد به سفر فابیوس و تاسیس مک دونالد در ایران تا تاکید بر بی طرفی از تریبون نماز جمعه

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه رهبری در انقلاب محور بوده است، گفت: تضعیف مقام معظم رهبری، تضعیف امنیت، اقتدار و وحدت ملی است.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام سیدرضا تقوی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته در دانشگاه تهران با اشاره به سالروز اولین اقامه نماز جمعه در تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم مردادماه سال 58، افزود: امروز بر ولایت فقیه به شدت تاکید داریم و هرگز و هرگز اجازه نمی دهیم و نخواهیم داد که کسی بخواهد به این حریم مقدس ولایت نزدیک شود و به شکلی آن را تضعیف کند. تضعیف مقام معظم رهبری یعنی تضعیف امنیت، اقتدار و وحدت ملی؛ تضعیف رهبر معظم انقلاب یعنی پا گذاشتن روی خون همه شهدای مظلوم کشور.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در بخش ديگري از سخنانش گفت:‌ حرف ما به آقایان مسئول این است که ائمه جمعه معتقدند آنهایی که در زمان تحریم بیشترین فشار را به ایران آوردند باید در صف آخر قرار بگیرد نه اینکه برای آنان فرش قرمز پهن کنند. ما می‌گوییم آمریکا دشمن شماره یک مستضعفان است حالا عده‌ای هنوز توافق مشخص نیست علاقه دارند مک‌دولاند آمریکایی بیاید در ایران و شعبه باز کند.

وی افزود: ما می‌گوییم این وزیرخارجه صهیونیست فرانسه که بیشترین اذیت را به تیم دیپلماسی ما صورت داد حالا می‌خواهد به ایران بیاید چرا فرش قرمز پیش رویش باز کنیم؟ ما طرفدار شاخ و شانه کشیدن با دنیا نیستیم که عده‌ای مدام ما را محکوم به این امر می‌کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با تأکید بر اینکه نمازجمعه مربوط به نظام است و به هیچ حزب، گروه و دسته‌ای وابستگی ندارد، گفت: در مدیریت 15 ساله‌ام در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه هیچگاه اجازه نداده‌ام از تریبون نمازجمعه و از این جایگاه مقدس کار جناحی و حزبی صورت بگیرد.

تقوی با بیان اینکه اصولاً مسائل ملی را نمی‌توان در مسائل یک حزب گنجاند به اقدام جامع برنامه مشترک ایران و 1+5 اشاره و خاطرنشان کرد: در مورد همین مسئله هسته‌ای آیا یک حزب خاص می‌تواند بگوید این دستاورد حزب ما است؟ خیر این یک مسئله ملی است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تصریح کرد: ما در نمازجمعه از دولت‌ها به تبعیت رهبری حمایت کردیم و الآن هم همینگونه است. از دولت فعلی هم حمایت می‌کنیم هر مسئولی که مخلصانه خدمت می‌کند دستش را به گرمی می‌فشاریم اما تریبیون نمازجمعه نقد منصفانه و تذکر هم دارد.

تقوی با بیان اینکه اسنادی داریم که برخی مسئولان تحمل نصیحت امام جمعه را ندارند، گفت: یکی از اسناد این است که امام جمعه‌ای ماشین در اختیار نداشته و با وسیله یک مقام مسئول به محل اقامه نمازجمعه رفته و در خطبه‌های خود از فلان عمل صورت گرفته انتقاد کرده است اما آن مسئول بلافاصله در صف پمپ بنزین ماشین را از زیر پای این ائمه جمعه کشیده است. هیچگاه از تریبون نمازجمعه به نفع یک فرد یا یک حزب تبلیغی صورت نگرفته است. ما حاضریم اگر کسی چنین ادعایی را دارد پیگیری کنیم. اما قطعاً چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، ادامه داد: البته مواضعی که ائمه جمعه می‌گیرند خوشایند برخی احزاب و گروه‌ها نیست، مثلاً وقتی از فتنه سخن رانده می‌شود عده‌ای از فتنه‌گران ناراحت می‌شوند. فتنه خط قرمز نظام است. حرف ما این است که فتنه‌انگیز حق ندارد میراث‌دار پست‌های نظامی شود که پایه‌های آن بر خون موج‌دار شهدا استوار است.

 

وی با یادآوری تبعیت ائمه جمعه کشور به تبعیت از مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: البته ما به موازات این حمایت نقد منصفانه هم می‌کنیم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: در همین مذاکرات هسته‌ای چقدر ائمه جمعه سراسر کشور دیپلمات‌های ما را مورد حمایت قرار داده و برای آن‌ها دعا کرده‌اند.

حجت الاسلام تقوی از توصیه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور به امامان جمعه جهت دعا برای تیم مذاکره کننده هسته‌ای در تریبون‌های نماز جمعه سخن گفت و اضافه کرد: ائمه جمعه از باب خیرخواهی هر جا مشکلی را نیز مشاهده کنند به نقد آن می‌پردازند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
1
26
ظاهرا" در تعين مسولين به غير از مردم همه محق اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
24
تا مرد سخن نگفته باشد
عیب و هنرش نهفته باشد
...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
1
12
دیگه همین مونده بود ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
1
13
ايشان ... كار جناحي برخي... را كه در جهت جناح سياسي خودش است نمي بيند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
1
0
عامل ورود ویروس ایدز در ایران کیست ؟؟؟؟
این سایت و عوامل محترمش کمی تحقیق کنند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
0
1
نه مي خواي بريم با آفريقايي ها رابطه داشته باشيم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
0
1
جل الخلائق روز را شب مي نمايند و شب را روز
morteza
|
United States of America
|
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
0
1
در مدیریت 15 ساله‌ام در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه هیچگاه اجازه نداده‌ام از تریبون نمازجمعه و از این جایگاه مقدس کار جناحی و حزبی صورت بگیرد.!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین