آفتابنیوز : شرکت خودروسازی رنو درمذاکراتی که با یکی از شرکت های خودروسازی ایران انجام داده به توافق اولیه رسیده و در حال برنامهریزی است تا نسخهای از کوئید مینی کراساور را که در کشور هند تولید می کند، به بازار ایران معرفی کند.
به گزارش خبرآنلاین؛ کمتر از یک هفته بعد از سفر هیات 60 نفره آلمانی به ایران و مذاکره نمایندگان فولکس و دایمر برای ورود به بازار ایران،گفت وگوی تلفنی فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه با حسن روحانی،فرانسوی ها حالا مصمم تر سایر رقبا با تمام قوا برای بازار ایران برنامه ریزی می کنند.
البته خبرهای غیر رسمی نیز حاکی است که مذاکرات اولیه شرکت رنو با یکی از شرکت های خودروساز ایرانی ،به نتیجه رسیده است.
چندی پیش جرارد دتوربت معاون نیسان-رنو در این رابطه به رویترز گفته بود:"خودرویی که برای بازار ایران در نظر گرفته شده، توجه شرکای ایرانی را به خود جلب کرده،زیرا این نوع خودرو مطابقت زیادی با بازارایران دارد." او در عین حال گفه بود که ما این خودرو را برای مردم ایران ارائه کردیم و آنها هم علاقه خود را نشان دادند. ولی طبیعتا" بین علاقهمند بودن و تصمیم به خرید، اندکی فاصله وجود خواهد داشت."
دتوربت گفته بود:"شرکت رنو به جز این خودرو هنوز هیچ تصمیمی برای مدلهای جدید برای بازار ایران و یا اینکه این خودروها در کجا مونتاژ شوند، نگرفته است." او ابراز امیدواری کرده که تهیه برنامه ورود به بازار ایران بیش از یک یا دو ماه طول بکشد.
پس از انتشار خبر توافق ایران با قدرتهای جهانی، خودروسازان اروپایی تکاپوی زیادی برای بازسازی حضور خود در ایران نشان دادهاند. در این میان، خودروسازان فرانسوی رنو و پژو-سیتروئن به منظور دفاع از جایگاه قدرتمندی که قبل از سال ۲۰۱۱ در بازار ایران داشتهاند، بیش از همه تلاش می کنند.آنها البته می دانند که در بازار رقابتی جدید باید گزینههای تاریخگذشته کنونی خود را ارتقا دهند،چه آنکه بازار ایران،بازاری پویاست و سلایق درحال تغییر است.
خودروساز رنو به این نتیجه رسیده که فروش نسل اول رنو لوگان در ایران رفتهرفته تحلیل رفته و بر این اساس، تصمیم دارد با کوئید فعالیت اقتصادی جدید خود را در ایران شروع کند.
گفتنی است طراحی رنو کوئید براساس پلتفرم جدید CMF-A صورت گرفته ؛ پلتفرمی که قرار است در برخی مدلهای آینده استفاده شود و رنو-نیسان تلاش دارد درصورت بستن قراردادی با یکی از شرکت های بزرگ خودروسازی ایرانی تولید این خودرو را در ایران آغاز کند.
هرچند هیچ چیز هنوز نهایی نیست؛اما گویا فرانسوی ها به دنبال احیای قرارداد سال 83 خود با ایران که منجر به تولید تندر90 شد،هستند.
هیچوقت جانشین ال 90 نمیشه.
ما از دولت عزیز انتظار داریم با خودروسازان ژاپنی و آلمانی قرارداد امضاء کنند تا خودروهای باکیفیت به بازار ایران راه پیدا کنند...با شرکت هایی که خودروهای بی کیفیت دارند قرارداد نبندند و به طور مثال با امثال فرانسه که در مذاکرات خلل ایجاد کردند به هیچ وجه قرارداد نبندند...
دکتر روحانی و دکتر ظریف متشکریم.
ماشینی که تو بزرگترین بازار خودرو (آمریکا) موفق نباشه بدرد نمیخوره
جانشین پیکان جانشین پژو جانشین تندر . . .
اندکی تامل کنید و ببینید صنعت خودرو کره چه پیشرفت چشمگیری داشته و چگونه در بازار اروپا جولان میدهد.....