کد خبر: ۳۱۰۰۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

ابداعی جالب برای جلوگیری از مرگ کودکان در پارکینگ فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال مارت / عکس

به دلیل ازدیاد جا گذاشتن کودکان روی صندلی ماشین در پارکینگ فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال مارت و مرگ ناشی از گرمای کشنده، صندلی هوشمندی برای مبارزه با این فراموشی مرگبار اختراع‌شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 در فصل تابستان گرمای موجود در پارکینگ‌های روباز در وال مارت معضل بزرگی است و اغلب مادران فراموش‌کار موجب مرگ اندوه ناک کودک خود به دلیل جا گذاشتن آن‌ها در اتومبیل می‌شوند.

اما راه‌حل جدید، صندلی هوشمندی است که از ترکیب حسگرها، فناوری بی‌سیم و صدای زنگ قابل‌شنیدن ایجادشده تا مانع از این اندوه شود.

وال مارت این صندلی جدید ساخت Evenflo را در فروشگاه‌های خود به قیمت 149 دلار برای فروش گذاشته است.

ابداعی جالب برای جلوگیری از مرگ کودکان در پارکینگ فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال مارت / عکس

صندلی (Evenflo Advanced SensorSafe Embrace Infant Car Seat) از طریق امواج بی‌سیم و پورت موسوم به OBD داخل اتومبیل کنترل می‌شود و قسمت قفسه سینه و پایین تنه کودک متصل به حسگرهای تعریف‌شده است که با دریافت‌کننده اصلی بی‌سیم خود را در تماس دائمی، سینک/سازگار می‌کند.

درواقع بندی روی صندلی عقب از روی  قفسه سینه و پایین تنه کودک عبور می‌کند که حسگرهای بی‌سیم آن با گیرنده اصلی همگام‌سازی می‌شود و درست زمانی که ماشین خاموش می‌شود؛ صدای زنگ بلند می‌شود و مادر را از وجود کودک آگاه می‌سازد. این صدای زنگ ظاهراً محکمه‌پسند است چراکه اغلب مادران در دادگاه در برابر قاضی گفته‌اند فراموش کرده‌اند کودک خود را از ماشین بیرون ببرند و به همین خاطر گرما آن‌ها را کشته است.

ابداعی جالب برای جلوگیری از مرگ کودکان در پارکینگ فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال مارت / عکس

این معضل که جنجال‌های رسانه‌ای نیز به دنبال داشته، باعث شد تا مدیران وال مارت با صرف هزینه زیاد جلوی بهانه‌های احتمالی از سوی والدین را بگیرند و مانع از مرگ کودکان معصوم شوند.

به گزارش خبرآنلاین،حتی اگر بند موردنظر نیز بسته نباشد به‌محض روشن شدن ماشین با زدن آلارم راننده می‌فهمد که بند دور کودک باز است.

گفتنی است تمام اتومبیل‌های تولید 2008 به بعد دارای پورت OBD است و این صندلی هوشمند از طریق آن وصل می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
0
1
رو پراید ما چرا نداره؟ راستی زیادم مهم نیست چون پراید صفرمون اصلا کمربند ایمنیش قفل نمیشه.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین