کد خبر: ۳۱۰۰۷۶
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷

خروج خودروهای چینی از بازار ایران آغاز شد

با دستیابی به توافق هسته‌ای و مذاکرات گسترده خودروسازان اروپایی برای حضور در ایران، فرایند کاهش سهم خودروسازان چینی از بازار خودروی ایران آغاز شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سال‌های 1391 و 1392 شرکتهای تولیدکننده خودروهای چینی در ایران تحت تاثیر تحریم‌های خارجی و کاهش بیش از 50 درصدی تولید خودروهای داخلی توانستند جای پای خود را در بازار ایران محکم کرده و تولید خود را افزایش دهند.

اگرچه روند رشد تولید خودروسازان چینی در ایران در چند سال گذشته ادامه داشت اما در سال جاری با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای و احتمال بالای ورود خودروسازان اروپایی به ایران، کارشناسان از آغاز دوره کاهش سهم و خروج برخی خودروسازان چینی از بازار ایران می‌گویند.

به گزارش ایسنا، در جدیدترین رویداد در این زمینه مدیر شرکت خودروسازی چری چین از کاهش سهم بازار این شرکت در ایران خبر داده است. جانگ گویی بینگ در این زمینه اظهار کرده که هرچند در سال گذشته شاهد استقبال خوب از محصولات تولیدی خود در ایران بودیم اما امسال به دلیل روند تاثیرگذاری مذاکرات هسته‌ای، شاهد کاهش تمایل ایرانیان به این محصولات هستیم.

البته پیش از این نیز یک کارشناس صنعت خودرو پیش‌بینی کرده بود که با ورود خودروسازان اروپایی به بازار خودروی ایران، برخی از خودروسازان چینی که محصولات بی‌کیفیت تولید می‌کنند از این بازار حذف خواهند شد.

شهرام آزادی در این زمینه اظهار کرده بود:" با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای خودروسازان بزرگ جهانی وارد ایران شده و به تولید مشترک با خودروسازان داخلی خواهند پرداخت".

به گفته عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، "با این روند برخی از خودروسازان چینی که محصولاتشان کیفیت پایینی دارد قطعا از بازار خودروی ایران حذف خواهند شد و اگرخودروسازان اروپایی بتوانند محصولاتی با قیمت پایین و اقتصادی در ایران تولید کنند، عرصه بیش از پیش بر خودروسازان چینی تنگ خواهد شد".

البته حضور خودروسازان بزرگ جهانی تنها خودروسازان چینی حاضر در ایران را تهدید نمی‌کند بلکه کارشناسان معتقدند که ایران خودرو و سایپا نیز اگر در جهت بهبود کیفی محصولات خود حرکت نکنند در آینده بخشی از بازار خود را به رقبای اروپایی واگذار خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
9
39
خودرو های خارجی گرونن همه نمیتونن بخرن که همین فولکس واگن اروزن ترین ماشینش تو ایران تولید بشه میشه 100 میلیون. الان کرمان موتور داره یه مدل فولکس موناژ میکنه 215 میلیون پولشه. کی میتونه بخره؟ یه عده خاص که از توافق سود می برند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
2
76
حيفه كه آدم پول براي خودرو ايراني يا چيني بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
2
20
چوب دوسر مشکله... فرقی نمی کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
16
27
به نظر من خودروهاي چيني با اينكه چيني هستند خيلي بهتر از ماشيناي ايراني هست
محمود
|
United States of America
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
1
23
خودمون بهتر از هر کس دیگری میدونیم شرکت‌های بزرگ باز هم تفاله و ته مانده هاشون رو به ما میدازن یعنی حتی اگر بخوان جنس خوب بیارند تجار با وجدان ما مثل همیشه مانع میشن و ما چاره ای جز تراکتور سواری نداریم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
6
21
خودروهای ایرانی از خودروهای چینی بی کیفیتترن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
اولا مه اینطوری نیست! تازه اگه حتی باشه باز هم چهار تا ایرانی از ساخت اون ماشین نون خوردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
4
30
ماشینهای چینی و ایرانی ارزش سوارشدن ندارند وبی کیفیت و گران هستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
0
2
کلا ما مردم بی غیرتیم که جون خودمون و زن و بچه مون را میگذاریم تو ماشین چینی و بعضی ماشین های ایرانی و میریم سفر. تازه تو صف هم میایستیم که ماشین بی کیفیت رو به قیمت چندین برابر واقعی اون بخریم.
asddf
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
0
2
واقعا حیف پول که بالای ماشین های چینی و ایرانی داده شود بهتر است که تمام تولید این ماشینهای بسیار بی کیفیت جمع شود و با شرکتهای اروپایی همان روشی که با دیگران می شود رفتار کنیم تا بلکه مردم سوار یک ماشین خوب و قیمت پایین شونند
دنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
0
1
بدبختی این ملت همین است که مشتی دلال سود جو میرن ماشین بنجل وبی کیفیت چینی وارد می کنند و با قیمت ده بابر می فروشند به این مردم مظلوه وبی چاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
1
0
اینکه خودروهای چینی از ایران خارج شوند به یک جوک بیشتر شباهت دارد تا واقعیت.چرا که اگر کسی انتظار داشته باشد که بنز برای ایران اتومیبل با قیمت زیر 40 میلیون تولید کند کاملاً خنده دار است و ورود خودروهای اروپایی حداقل با قیمتهای بالای 100 میلیون خواهد بود و بازار هدف قشر متوسط را در نظر نخواهد گرفت و چون اتومبیلهای چینی دارای کیفیت به مراتب بهتر ایرانی هستند و دارای آپشن زیاد پس میتوان انتظار داشت که اتومبیلهای چینی با قیمت 70-80 توان رقابت با اتومبیلهای وارداتی احتمالی اروپایی با چنین قیمتها را خواهند داشت .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین