کد خبر: ۳۱۰۱۸۴
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹

نامه 100 هزار امضایی علیه سفر پادشاه عربستان به سواحل فرانسه

امروز بیش از 100 هزار امضا پای نامه‌ای است که به سفر پادشاه عربستان و همراهان او اعتراض کرده‌اند. تعطیلی سواحل عمومی دلیل اصلی مخالفت ساکنین آن منطقه بوده است. ساکنین ریویرا معتقدند که این اقدام به معنای "خصوصی کردن" ساحل برای اطرافیان پادشاه عربستان است.
آفتاب‌‌نیوز :
شبکه خبری "فرانس 24" با انتشار گزارشی از مخالفت بیش از 100 هزار نفر با سفر خاندان سعودی به جزایر فرانسه خبر داده است. 

به گزارش خرداد، شبکه خبری فرانس24 با انتشار گزارشی در این‌باره به جمع‌آوری 100 هزار امضا در مخالفت با سفر پادشاه عربستان برای گذراندن تعطیلات به سواحل ریویرا فرانسه اشاره کرده و افزوده است: "پادشاه جدید عربستان و اطرافیان او قرار است تعطیلات سه هفته خود را در سواحل جنوب شرقی فرانسه بگذرانند جایی که "ریتا هیورث" هنرمند امریکایی در سال 1949 میلادی با شاهزاده "علی خان" پاکستانی ازدواج کرده بود. با این حال، امروز بیش از 100 هزار امضا پای نامه‌ای است که به سفر پادشاه عربستان و همراهان او اعتراض کرده‌اند. تعطیلی سواحل عمومی دلیل اصلی مخالفت ساکنین آن منطقه بوده است. ساکنین ریویرا معتقدند که این اقدام به معنای "خصوصی کردن" ساحل برای اطرافیان پادشاه عربستان است." 

"فرانس 24" در ادامه اشاره می‌کند که علیرغم این موضوع، هتل‌ها، رستوران و فروشگاه‌های لوکس از سفر پادشاه عربستان و چند صد نفر از همراهان او به سواحل استقبال کرده‌اند. علاوه بر معترضین معمولی شهردار آن منطقه نیز با ارسال نامه‌ای برای "فرانسوا اولاند" رییس‌جمهوری فرانسه اظهار داشته که هیچ‌کس نمی‌تواند از قوانین مستثنی شود و حقوق ویژه‌ای برایش درنظر گرفته شود. 

شبکه خبری "فرانس 24" در پایان اشاره می‌کند که این سفر در حالی انجام می‌شود که روابط نظامی و زیربنایی میان فرانسه و عربستان سعودی در ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته‌اند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین