کد خبر: ۳۱۰۲۹۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸

نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان اروپا: ارتقای جایگاه سیاسی ایران از نکات مثبت توافق هسته‌ای است

نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان اروپا با تکذیب رفتار متفاوت مقام معظم رهبری با مذاکره کنندگان هسته ای در دیدارهای خصوصی و انظار عمومی گفت: هر فردی که برای توجیه خط سیاسی خود چنین تهمت‌هایی را بیان می‌کند باید بداند که این رفتار، ضربه به جایگاه رهبری است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین جواد اژه ای در جمع اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا با بیان اینکه در تاریخ دیپلماسی ایران تیم مذاکره کننده اخیر، قویترین تیم بوده است اظهار کرد: نکته منفی توافق مکانیزم ماشه و نکته مثبت و نقطه قوت آن تثبیت ٦ هزار سانتریفیوژ، باقی ماندن راکتور اراک، ابقای برنامه موشکی ایران و تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بود.

وی همچنین افزود: ایران جزو محدود کشور هایی است که بدون حاشیه و با تایید شواری امنیت به عضویت باشگاه هسته ای در آمده است. هماهنگی و وحدت مسولان نظام در قبال توافق هسته ای و ارتقای جایگاه سیاسی ایران از دیگر نکات مثبت بعد از توافق است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان اروپا در ادامه با اشاره به به نقش دانشجویان در تبیلغ و ترویج ایران اسلامی و انقلاب اسلامی در اروپا گفت: دانشجویان ایرانی در اروپا موثرتر از نمایندگی‌های رسمی کشور امکان فعالیت فرهنگی دارند چراکه ارتباطات نزدیک و شبکه دوستان خوبی در بین دانشجو ها و اساتید دانشگاه ها دارند.

به گزارش ایسنا، اژه‌ای در بخش دیگریی از جلسه به تبیین وضعیت امروز اورپا و غرب پرداخت و گفت: یکی از ریشه های تکفیری گری در اروپا به خاطر تحقیرهایی است که مسلمانان در اروپا بویژه در فرانسه و بلژیک متحمل شده اند.

وی همچنین با اشاره به تحولات منطقه و جنایاتی که از طریق کشورهای مرتجع منطقه در یمن انجام می‌شود و همچنین سکوت همه مدعیان حقوق بشرو آزادی خاطرنشان کرد: ما تمامیت ارضی کشورهای همسایه را تایید می کنیم ولی به شدت مخالف تجزیه کشور ها هستیم. دیپلماسی فعال کشور و ایستادگی در خارج از مرزهایمان سبب شده رویاهای غربی در منطقه نقش بر آب شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان اروپا همچنین با اشاره به ایده نشریه های آنلاین که از سال گذشته توسط اتحادیه آغاز به کارکرده است توصیه کرد که این موضوع پیگیری بیشتری شود.

اژه ای در پایان به حضور و فعالیت افراد با سلیقه های مختلف در اتحادیه اشاره کرد و آنرا سبب ساز نشاط و پویایی در اتحادیه دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین