کد خبر: ۳۱۰۸۵۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

زنجیره انسانی حفاظت از جنگل‌های هیرکانی در مازندران شکل گرفت

شماری از اعضای سازمان های مردم نهاد زیست محیطی روز پنجشنبه همزمان با حضور معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در مازندران در منطقه جنگلی حفاظت شده پلنگ دره شیرگاه این استان زنجیره انسانی شکل دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
در این زنجیره انسانی ، اعضای سازمان های مردم نهاد بر لزوم توقف بهره برداری از جنگل ها تاکید و اظهار داشتند قوانین دولتی بر حفاظت از جنگل های هیرکانی بدرستی و دقیق عملیاتی و اجرا شود تا دخل و تصرف به عرصه های جنگلی کاهش یابد. 

سازمان های مردم نهاد زیست محیطی مازندران همچنین نسبت به تخلیه زیاله و بهره برداری غیر اصولی از جنگل و تخریب و تغییرکاربری عرصه های ملی انتقاد کردند.

به گفته اعضای تشکل های زیست محیطی، شکل دادن زنجیره انسانی هشداری است تا زمینه دخالت در عرصه های ملی گرفته شود. 

جنگلهای هیرکانی با وسعت حدود 1.9میلیون هکتار دارای 90 گونه درختی ، 211 گونه درختچه ای و 558 گونه علفی است و از آستارا در شمال استان گیلان تا گلیداغ در شرق استان گلستان گسترش دارد. 

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور صبح پنجشنبه از طریق راه زمینی وارد مازندران شد و از منطقه سیل زده زیرآب این استان نیز بازدید کرد. 

به گزارش ایرنا ، در جریان سفر یکروزه معصومه ابتکار علاوه بر بررسی مشکلات زیست محیطی استان ، چند طرح حفاظتی زیست محیطی از جمله محیط بانی محمدآباد کیاسر ساری افتتاح و به بهره برداری می رسد. 

همچنین امروز پنجشنبه نشست تشکل های زیست محیطی با حضور یکصد تن از هنرمندان ملی و استانی در کیاسر مازندران برگزار می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین