کد خبر: ۳۱۱۶۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴

گروگان‌ها، گروگانگیران را به قتل رساندند

گروگانها با قتل گروگانگبرها در جیرفت خود را نجات دادند .
آفتاب‌‌نیوز : چند روز پیش ۳مرد جوان در روستای کرای از توابع شهرستان جیرفت تصمیم گرفتند برای رسیدن به پول دست به گروگانگیری اتباع افغانی بزنند. نقشه‌ای که آنها در سر داشتند، کاملا حساب‌ شده بود. آنها باید مهاجرانی را که غیرقانونی وارد ایران شده بودند ربوده و برای آزادی‌شان از خانواده‌هایشان اخاذی می‌کردند. مردان جوان پس از ربودن ۵تبعه افغانی آنها را به خانه‌ای منتقل و مجبورشان کردند که در تماس با خانواده‌هایشان، درخواست پول کنند.
 
به گزارش همشهری، مبلغی که آدم‌ربایان برای اخاذی گروگان‌ها درنظر داشتند ۳۰میلیون تومان برای هر گروگان بود. آنها با شکنجه‌ گروگان‌ها، خانواده‌هایشان را تهدید می‌کردند که اگر تن به خواسته‌شان ندهند آنها را خواهند کشت و این در حالی بود که خانواده گروگان‌ها به پرداخت ۸میلیون تومان برای آزادی هر گروگان راضی شده بودند.مدتی از ماجرای گروگانگیری گذشته بود تا اینکه شنبه گذشته اتفاق مرگباری رخ داد.
 
گروگان‌ها که دست و پا بسته در داخل خانه زندانی بودند توانستند دور از چشم گروگانگیران، دست و پایشان را باز کنند. زمانی که گروگانگیران وارد خانه شدند تا به آنها سر بزنند، هر ۵مرد افغانی به آنها حمله کردند و گروگانگیران را به باد کتک گرفتند. این درگیری هولناک منجر به مرگ ۲گروگانگیر و مجروح شدن شدید سومین عضو باند شد و گروگان‌ها پس از آن از خانه فرار کردند تا خودشان را نجات دهند.
 
همدستان گروگانگیران وقتی از ماجرا باخبر شدند، جست‌وجو برای به دام انداختن گروگان‌ها را شروع کردند. از سوی دیگر ماجرا به پلیس نیز گزارش شد و تیم‌های عملیاتی زیرنظر مجید رستمی، دادستان عمومی و انقلاب جیرفت وارد عمل شدند.جست‌وجوها ادامه داشت تا اینکه ساعاتی بعد جسد بی‌جان یکی از گروگان‌های فراری در حوالی روستا پیدا شد.
 
دادستان جیرفت گفت: هر چند در ابتدا به‌نظر می‌رسید که گروگان افغانی هنگام فرار و در جریان درگیری با همدستان گروگانگیران جانش را از دست داده اما در ادامه معلوم شد که وی به‌دلیل جراحات ناشی از شکنجه‌هایی که در این مدت از سوی گروگانگیران دیده بود، جان باخته است. مجید رستمی ادامه داد: در ادامه جست‌وجوها مأموران توانستند ۲نفر از گروگان‌های فراری را دستگیر کنند که آنها پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند و به محض مرخص شدن، تحت بازجویی قرار خواهند گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
0
5
باید آزادشون کنن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین