کد خبر: ۳۱۱۷۸۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
نماینده قوچان و فاروج:

لغو مجوز کنسرت‌ها در حیطه اختیارات شورای فرهنگ عمومی نیست

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: صدور یا لغو مجوز کنسرت‌ها در حیطه اختیارات شورای فرهنگ عمومی نیست.
آفتاب‌‌نیوز : هادی شوشتری در نشست خبری صبح امروز که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قوچان برگزار شد با اشاره به تنگناهای به‌وجود آمده برای هنرمندان قوچانی در خصوص برگزاری جشن‌های عمومی و ملغی شدن اجرای موسیقی‌های پاپ و محلی توسط شورای فرهنگ عمومی شهرستان قوچان عنوان کرد: اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر در کشور افتاد و منجر به لغو مجوز کنسرت‌های مختلف توسط شورای فرهنگ عمومی شد، سبب شد تا سطوح عالی رتبه کشوری از قبیل وزارت کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه اقدام نمایند و صدور و یا لغو مجوز کنسرت‌ها را جزو اختیارات شورای فرهنگ عمومی ندانستند.

وی ادامه داد: این دستور طبق بخشنامه‌ای به استانداران و مدیران کل ارشاد ابلاغ شد و بر اساس آن معین شد که این امر جزو اختیارات شورای فرهنگ عمومی نیست و اگر تا به حال شبهه وجود داشت که مرجع ذی‌صلاح شورای فرهنگ عمومی است، این قضیه برطرف شد.

نماینده قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که استانداران و فرمانداران به عنوان نماینده دولت در مناطق باید سیاست کلی دولت را اجرایی کنند، تأکید کرد: هیچ فردی خواستار اقدام ضد ارزشی نیست اما نباید سلایق شخصی را به سیاست‌های حاکمیتی تعمیم بدهیم.

وی با یادآوری این نکته که فردی آلبوم‌هایش در صداو سیما پخش می‌شود اما به وی اجازه برگزاری کنسرت در شهرستان‌ها داده نمی‌شود، افزود: مبنای این مسائل باید سیاست عمومی دولت باشد نه سلایق شخصی.

به گزارش ایسنا، شوشتری با بیان این نکته که رئیس جمهور بعد از رهبری مهم‌ترین مقام اجرایی کشور است، گفت: نمی‌توان عنوان کرد که این سیاستی که به افزایش نشاط اجتماعی مردم می‌انجامد، قابل پذیرش نیست؛ زیرا ملاک عمل، سیاست عمومی دولت است و سیاست عمومی دولت هم سیاست نظام است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین