کد خبر: ۳۱۱۸۸۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
مجلس خبرگان نباید عملکرد جناحی داشته

اهمیت انتخابات مجلس خبرگان و ضرورت مشارکت همگانی

آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفت و گویی اعلام کرد که قصد دارد در انتخابات مجلس خبرگان کاندیدا شود. همچنین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوالی در مورد اهمیت دو انتخاباتی آتی (مجلس و خبرگان) گفت این دو انتخابات بسیار مهم و جزو مهمترین انتخابات ما هستند. هرکس تعهد اسلامی و ملی دارد، باید خودش را آماده کند و در انتخابات حضور داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- داریوش قنبری، نماینده پیشین مجلس نیز معتقد است رسانه‌ها باید بیش از این به انتخابات مجلس خبرگان توجه داشته باشند‌، مردم در این انتخابات مشارکت جدی داشته و احزاب نیز با توجه به اهمیت مجلس خبرگان بیشتر به آن بپردازند. همچنین به عقیده وی هرچند مجلس خبرگان باید فراجناحی باشد اما رقابت نیز باید وجود داشته باشد تا انتخابات معنا پیدا کند.

داریوش قنبری، نماینده پیشین مجلس ضمن تاکید بر جایگاه مهمی که مجلس خبرگان در کشور دارد به «آفتاب» گفت: با توجه به نقش مهمی که مجلس خبرگان  برای کشور دارد باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. یکی از راه‌ها برای توجه بیشتر به مجلس خبرگان انتخابات افراد توانمند و شایسته برای مجلس خبرگان است و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز از افراد شایسته و توانمند است و چون ایشان کم می‌توان یافت.

وی ادامه داد: مردم باید با آگاهی افراد توانمند را وارد مجلس خبرگان کنند، افرادی که به معنای واقعی کلمه به مسائل روز آشنایی داشته باشند و جایگاه این مجلس و وظایفی را که بر عهده دارد به خوبی درک کرده باشند. نقش رسانه‌ها در تبعیین جایگاه مجلس خبرگان رهبری می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و مشارکت مردم درانتخابات این مجلس نباید با سردی همراه شود.

قنبری با بیان این که  مجلس خبرگان چون از اهمیت بالایی برخودار است اصلاح‌طلبان هم به آن توجه دارند گفت: جایگاه مجلس خبرگان  بسیار مهم است و اصلاح‌طلبان در همه‌ی انتخابات‌هایی که برگزار شده است مشارکت داشته‌اند و در انتخابات خبرگان نیز مشارکت جدی و موثر خواهند داشت. البته جایگاه مجلش خبرگان بسیار بالا است و این مساله باعث می‌شود نگاه جناحی به این مجلس وجود نداشته و از منظر منافع ملی به آن نگاه شود.

وی ادامه دارد: تمامی کسانی که وارد مجلس خبرگان می‌شوند باید دیدگاه جناحی خود را کنار بگذارند. اصلاح‌طلبان هم باید برای این انتخابات برنامه‌ریزی کنند تا رقابتی جدی برای تصدی کرسی‌های این مجلس شکل بگیرد. قطعا این مجلس نباید عملکرد جناحی داشته باشد اما جناح‌های مختلف باید برای انتخابات خبرگان با یکدیگر رقابت داشته باشند و چون مساله انتخابات مطرح است نمی‌توان مساله رقابت را نادیده گرفت، یعنی حتما باید رقابت وجود داشته باشد تا انتخابات معنا پیدا کند. 

این نماینده پیشین مجلس با بیان این که اصلاح‌طلبان از کاندیداهای مورد‌نظر خود حمایت خواهند کرد، گفت:  یک جریان سیاسی وقتی زنده و فعال است ‌که در عرصه‌های مختلف سیاسی به ویژه در انتخابات حضور خود داشته باشد ونقش‌آفرینی کنند و با توجه به اهمیت انتخابات و به ویژه اهمیت مجلس خبرگان جریان‌های مختلف در انتخابات مجلس خبرگان آینده حضور پر‌رنگی خواهند داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین