کد خبر: ۳۱۲۳۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

روزنامه لبنانی: ظریف حامل توصیه هایی برای بازگشت آرامش به لبنان است

روزنامه لبنانی اللواء با بیان اینکه تمام سلام نخست وزیر لبنان برای ملاقات با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آماده می شود،نوشت که ظریف حامل نصایح و توصیه هایی برای مقامات لبنانی با هدف بازگشت آرامش به لبنان است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، اللواء در شماره روز شنبه خود افزود، ملاقات سلام با ظریف روز سه شنبه آینده و در جریان سفر وزیر امور خارجه ایران به لبنان انجام خواهد شد.

شبکه خبری لبنانی المنار پیشتر به نقل از منابعی اعلام کرده بود که دکتر ظریف روز سه شنبه آینده وارد بیروت می شود تا با مقامات لبنانی درباره مسائل مختلف منطقه به ویژه توافق هسته ای بین ایران و کشورهای بزرگ گفت وگو کند.

این شبکه خبری افزود: ظریف با مقامات لبنانی در باره پیامدهای مثبت توافق هسته ای بر همکاری های بین ایران و لبنان به ویژه بعداز رفع تحریم های بین المللی تحمیل شده بر جمهوری اسلامی ایران گفت وگو خواهد کرد.

المنار با بیان اینکه سفر وزیر امور خارجه ایران به لبنان در چارچوب سفر دوره ای او به چند کشور منطقه صورت می گیرد، تاکید کرد که این سفر با توجه به پیشنهاد جدید ایران برای حل بحران سوریه حایز اهمیت است.

ظریف پیش از این به کشورهای کویت ، قطر و عراق سفر کرده و قرار است علاوه بر لبنان به ترکیه نیز برود.

محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان هم در دیدار با تعدادی از روسای احزاب و نخبگان سیاسی لبنان تایید کرد که دکتر ظریف به زودی به لبنان سفر می کند.

این دومین سفر دکتر ظریف به لبنان در مقام وزیر امور خارجه دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران است.

وی دهه سوم دی ماه سال 1392 نیز به لبنان سفر کرد و با مقامات ارشد این کشور از جمله میشل سلیمان رییس جمهور وقت، نبیه بری رییس مجلس، تمام سلام نخست وزیر و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و با آنان درباره تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفت وگو کرد.
به نوشته اللواء نخست وزیر لبنان قرار است روز چهارشنبه آینده به امان پایتخت اردن سفر و احتمالا با عبدالله دوم پادشاه این کشور دیدار کند.

این روزنامه لبنانی نوشت که تمام سلام با عبدالله النسور همتای اردنی خود در چارچوب کمیسیون مشترک اردن و لبنان مذاکره و رایزنی خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین