کد خبر: ۳۱۲۹۹۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱

گاردین: هشت دلیل شگفت‌انگیز برای سفر به ایران

در مقایسه با دیگر کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا ایران یکی از مدرن‌ترین کشورهاست. نرخ باسوادی در آن کشور 97 درصد است و تعداد دانشجویان دختر در دانشگاه‌ها بیش از پسران است. اگر فکر می‌کنید که ایران جامعه‌ای متعلق به قرون وسطی است باید بگوییم که با سفر به ایران و دیدن واقعیات شگفت‌زده خواهید شد چون دقیقا عکس این تصور است.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه "گاردین" با اشاره به رویداد اخیر هشدار امنیتی در لندن به دلیل قرارگیری خودروی ونی که بر روی آن نوشته شده بود "ایران بزرگ است" اشاره می‌کند که ایران واقعا کشوری فوق‌العاده است و به هشت موردی اشاره کرده که ممکن است گردشگران خارجی را شگفت‌زده کند.
 
به گزارش خرداد، این روزنامه بریتانیایی‌ با اشاره به اقدام اخیر زوجی روماینیایی – فرانسوی به همراه دو فرزندشان برای تبلیغ جاذبه‌های ایران، به هشت موردی اشاره می‌کند که می‌توانند هر گردشگر خارجی را در ایران شگفت‌زده کنند:
 
صبحانه‌ای مانند قهرمانان
گرانولا یا آواکادو در نان تست را فرموش کنید. بهتر از خامه با عسل را امتحان کنید یا کله و پاچه گوسفندی. بهتر است از فردی بخواهید که آدرس نانوایی سنگک را به شما نشان دهد نانی که در درون تنور و بر روی سنگریزه‌های گرم‌شده با آتش پخته می‌شود و پس از آن بر روی دیوار آویزان می‌شوند تا خنک شوند.
 
ایرانی‌ها مردمان رمانتیکی هستند
برخلاف آنچه سی ان ان می‌گوید و شما باور می‌کنید ایرانیان زمان بیشتری را صرف خواندن آثار شاعران ملی خود از جمله حافظ و فردوسی می‌کنند. جوانان ایرانی در کنار یکدیگر در پارک‌های پر از شکوفه گل و درختان قدم می‌زنند. در این میان خوردن فالوده هم لذتبخش است.
 
تعارف
تعارف‌کردن یک رسم باستانی در ایران و نشانه‌ای از احترام است. شما فقط می‌توانید آن را در ایران ببینید. می‌توانید دو مرد ایرانی را ببینید که نزدیک 10 دقیقه به هم تعارف می‌کند که کدام یک اول وارد جایی شود. می‌توانید ببینید که چگونه یک فروشنده پیش از فروش کالا به مشتری خود تعارف می کند که آن کالا مجانی است و قابلش را ندارد. در این میان گردشگر خارجی باید دقت کند اگر اجازه دهد که طرف مقابل تعارف کند و در پاسخ دادن معطل کند او لباس، غذا یا ممکن است هر چیز دیگری را به او هدیه کند در نتیجه توصیه می‌شود سه بار به صورت محترمانه از دریافت آن‌ها خودداری کنید.
 
هتل زنجیره‌ای زیادی در ایران وجود ندارد
تحریم‌های اقتصادی و عدم وجود انبوه گردشگران خارجی در ایارن بدان معناست که هتل‌های آن کشور و رستوران‌هایش بیشتر کوچک هستند و خانوادگی اداره می‌شوند. نکه جالب دیگر اینست که در روستاهای ایران معمولا اهالی محل علاوه‌بر کاروانسراهای قدیمی شما را به ماندن در خانه‌شان دعوت می‌کند. در ایران به گرمی از شما استقبال می‌شود شما به عنوان یک بازدید‌کننده خارجی در ایران به‌جای یک فرصت اقتصادی رفتاری هم چون میزبانی یک میزبان از مهمان را از ایرانیان مشاهده خواهید کرد.
 
ایرانیان روشی جالب برای پخت برنج دارند
برنج ایرانی به شیوه‌ای جالب درست می‌شود؛ اول آن را خیس کرده و به همراه کره در حرارت بخار‌پز آن را می‌پزند؛ شیوه‌ای که باعث می‌شود تا بهترین بخش برنج یعنی ته‌دیگ درست شود که ترد، روغنی و با پوسته طلایی برنج است و به ته قابلمه می‌چسید. حتما این شیوه پخت برنج را یاد بگیرید.
 
زنان گردشگر به‌راحتی می‌توانند به ایران سفر کنند
می‌توانید راحت به مترو بروید و از بودن در ایران لذت بررید. همچنین به عنوان یک زن خارجی آزادی عمل نسبتا بیشتری در ایران خواهید داشت.
 
ایرانیان به‌آسانی به هر چیزی با دید طنز می‌نگرند
ایرانیان به آسانی با هر چیزی می‌خندند.
 
ایران مدرن است
در مقایسه با دیگر کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا ایران یکی از مدرن‌ترین کشورهاست. نرخ باسوادی در آن کشور 97 درصد است و  تعداد دانشجویان دختر در دانشگاه‌ها بیش از پسران است. اگر فکر می‌کنید که ایران جامعه‌ای متعلق به قرون وسطی است باید بگوییم که با سفر به ایران و دیدن واقعیات شگفت‌زده خواهید شد چون دقیقا عکس این تصور است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین