کد خبر: ۳۱۳۰۶۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹

«دکتر ژیواگو» دوباره برمی‌گردد

موسسه فیلم بریتانیا قصد دارد نسخه بازسازی شده فیلم «دکتر ژیواگو» ساخته «دیوید لین» با بازی «عمر شریف» را با کیفیت 4k دیجیتال مجددا اکران کند.
آفتاب‌‌نیوز :
این فیلم که در آن «عمر شریف» بازیگر سرشناس و فقید مصری در کنار «جولی کریستی» بازی کرده‌اند به بهانه پنجاهمین سال‌روز ساخت و همچنین به عنوان پروژه جدید موسسه فیلم بریتانیا درباره فیلم‌های عاشقانه مجددا اکران می‌شود.

«عمر شریف»، بازیگر سرشناس و مصری‌الاصل سینما که با بازی در فیلم‌های «لورنس عربستان» و «دکتر ژیواگو» به شهرت رسید، حدود یک ماه پیش به دلیل عارضه قلبی در قاهره درگذشت.

«دکتر ژیواگو» که داستان آن در پس زمینه انقلاب روسیه روی می‌دهد بر اساس رمانی به همین نام از «بوریس پاسترناک» در سال 1965 ساخته شد و در نهایت موفق به کسب پنج جایزه اسکار شد و هم‌اکنون با احتساب تورم در مکان هشتم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار دارد.

 به گزارش ایسنا، این فیلم در ظاهر داستان زندگی پزشکی شاعر به نام «یوری ژیواگو» است اما در واقع آینه‌ای از جامعه روسیه در نیمه اول قرن بیستم است. مصائبی که ژیواگو دچار آن می‌شود، درد و رنجی است که طبقه متوسط روسیه در دوران زمامداری استالین و پس از انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ به آن مبتلا می‌گردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین