دو موتور الکتریکی، زیردریایی را تا سرعت حداکثر هشت کیلومتر در ساعت
نیرودهی میکنند و در صورت نیاز میتوان این موتورها را برداشت و با
موتورهای قدرتمندتری جایگزین کرد.
یک جفت باتری این سامانه در قسمت عقب آن نصب شده و امید میرود برای استفاده و پیش از شارژ دوباره برای دو ساعت مناسب باشد.
در قسمت عقبی این زیردریایی فضای کافی برای در اختیارداشتن باتریهای
اضافی جهت نیرودهیکردن هر نوع دوربین ویدیویی و چراغهای موجود بر روی
زیردریایی وجود دارد.
گفته میشود در حال حاضر نمیتوان زیردریایی از این نوع در اختیار داشت
زیرا ساخت آن 16 هزار و 500 دلار هزینه میبرد. هر نوع پشتیبانی مالی حین
جمعآوری بودجه صرف ارتقای نمونه اولیه این زیردریایی و آمادهکردن آن برای
تولید خواهد شد.
روسون مدعی است میتوان از این زیردریایی به عنوان ابزاری تحقیقاتی برای
باستانشناسان و دانشمندان علوم دریایی استفاده کرد. همچنین میتوان از این
سامانه برای گشتهای ساحلی توسط مقامات و شیرجهزنی به منظور تفحص آبهای
پاک استفاده کرد.