کد خبر: ۳۱۳۱۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

سال سخت پپ در بایرن

پپ گوآردیولا زیر فشار رسانه‌های آلمانی و طرفداران قرار گرفته است. سرمربی بایرن‌ مونیخ در این فصل برای اعتبار خود می‌جنگد.
آفتاب‌‌نیوز : پپ گوآردیولا چند سال پیش که تعطیلات خود را به همراه خانواده در نیویورک سپری می‌کرد، در خانه اجاره‌ای با بایرن مونیخ قرارداد امضا کرد. او با سر آلکس فرگوسن درباره منچستریونایتد صحبت کرده بود و از تیم‌های ایتالیایی، روسی و فرانسوی پیشنهادهایی داشت اما در اکتبر سال 2012 در منهتن با اولی هوینس شام خورد و سپس قرارداد خود را با باواریایی‌ها امضا کرد. او از آن شب به بایرن فکر می‌کرد: "می‌خواهم در تیمی که تمام عناوین را کسب کرده است قهرمانی را تکرارکنم اما متفاوت با مربیان سابق این تیم." او این سخنان را در حالی عنوان کرد که مشغول فراگیری زبان آلمانی بود و جایگزین یوپ هاینکسی شد که سه قهرمانی را در فصل پیش از آن برای بایرن مونیخ به ارمغان آورده بود.

سه سال از آن زمان می‌گذرد و او دو قهرمانی در بوندسلیگا، یک جام حذفی، یک بار جام جهانی باشگاه‌ها و یک سوپرجام اروپا را فتح کرده است. بایرن دو سال پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا در مرحله نیمه نهایی مقابل دو تیم بزرگ اسپانیایی حذف شد. بایرن اکنون اولین عنوان فصل را در سوپرکاپ آلمان مقابل ولفسبورگ از دست داد. جمعه طبق سنت همیشگی قهرمان بوندسلیگا، بایرن مونیخ با هامبورگ اولین بازی لیگ را برگزار می‌کنند. گوآردیولا می‌داند که تکرار عنوان قهرمانی آسان نیست. او می‌خواهد همچون بارسا در بایرن نیز از محبوبیت برخوردار شود.

به نوشته ال‌پاییس، گوآردیولا در هفته‌های اخیر تحت فشار رسانه‌ها قرار گرفت. روزنامه بیلد آلمان به شدت از او انتقاد کرد. همچنین لوتار ماتیوس و اشتفان افنبرگ، بازیکنان سابق تیم ملی آلمان نیز به انتقاد از او پرداختند. پپ در جریان مسابقات آئودی کاپ که اخیرا به پایان رسید، در تونل ورزشگاه هنگام ورود به زمین بر سر نایجل ده‌یونگ بازیکن میلان داد کشید؛ به دلیل این که این بازیکن موجب مصدومیت بازیکن جوان بایرن شده بود. روز بعد، پس از دیدار با رئال مادرید در مورد رفتارش با هواداران مورد سوال قرار گرفت، عصبانی شد و گفت: "می‌توانیم درباره فوتبال صحبت کنیم؟ می‌توانیم راجع به فوتبال حرف بزنیم؟" گوآردیولا ماه گذشته اعلام کرد که در انتخابات کاتالان برای استقلال نامزد می‌شود.

گوآردیولا عصبانی است؟ نه این چنین نیست. او هدفمند است و به بایرن اعتقاد زیادی دارد. دستیارانش می‌گویند، او شاد و روی کار خود متمرکز است. تنها باید به دیوار اتاق کار او نگاه کنید. پر از نکات و ایده‌های خلاقانه است. از طرفی پس از سخنان گوتسه آتش دیگری قبل از آغاز فصل بر پا شد. بازیکن آلمانی بایرن گفت، او و پپ حرف‌های همدیگر را نمی‌فهمند. یکی از همکارانش که اهل آندلس است، گفت: "گوآردیولا به خوبی خود را با رسوم باشگاه وفق داده است." و به شوخی گفت: "آلمانی‌ها از این که یک اسپانیایی از ما بیشتر کار کند، متعجب می‌شوند." وی تاکید کرد که با توجه به این که مطبوعات این سرمربی را عامل خروج کروس در سال گذشته و شواین‌اشتایگر در این سال می‌دانند، طرفداران به او وفادار هستند. وی ادامه داد: با این که گوآردیولا از کروس و اشتایگر خواست بمانند اما تیم را ترک کردند. کروس در هنگام خداحافظی به سرمربی اسپانیایی گفت: "امیدوارم روزی در کنار هم کار کنیم." یکی دیگر از انتقادهایی که به این سرمربی می‌شود، فقر او در کلمات است.

در مقابل تمام این انتقادها سرمربی بایرن مونیخ از بودن در این تیم راضی و خوشحال است، چون تیم بر اساس علاقه او تقویت می‌شود. ورود داگلاس برزیلی و 24 ساله از شاختار و کیمیش که از تیم دوم بایرن‌مونیخ آمده است، بر اساس دستور او بود. پپ با بهبودی بازیکنانی همچون خاوی مارتینس، تیاگو، آلبا، روبن و ریبری می‌تواند در این فصل از آنها استفاده کند.

بایرن مونیخ باشگاه سخت‌گیری است و تنها در 17 سال اخیر یک مربی به نام اوتمار هیتسفیلد سه سال پیاپی روی نیمکت این تیم نشسته است. از ماه مارس پپ برای تمدید پیشنهاد دارد در حالی که اغلب فکر می‌کنند که او می‌رود نه این که قرارداد خود را تمدید کند. اطرافیان او تاکید کردند که راجع به پپ کسی چیزی نمی‌داند ولی به نظر می‌رسد که هنوز تصمیمی نگرفته است. او آماده است و سال سوم به نظرش خوب پیش خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، بزرگ‌ترین حامی گوآردیولا، اولی هوینس، رییس پیشین باشگاه بود. سرمربی تیم زمانی که هوینس در زندان به سر می‌برد، به ملاقات او رفت و گاهی اوقات رییس سابق تیم به دفتر او می‌آید، بدون این که در این باشگاه سمتی داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین