کد خبر: ۳۱۳۳۷۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴

دیدار ۳ ساعته اردوغان با خالد مشعل پشت درهای بسته

منابع خبری ترکیه از دیدار رئیس جمهور ترکیه با رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در آنکارا خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز گذشته در آنکارا با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس دیدار کرد.این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری در آنکارا صورت گرفته به مدت دو ساعت و در پشت درب های بسته صورت گرفت و بر اساس بیانیه‌ی دفتر رسانه ای نخست وزیر ترکیه قرار بود خالد مشعل با احمد داوود اوغلو نخست وزیر این کشور نیز در ساختمان نخست وزیری دیدن کند.

به‌گزارش تسنیم به نقل از آناتولی، اسامه حمدان مسئول روابط بین الملل جنبش حماس صبح روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرده بود که یک هیئت از حماس به ریاست خالد مشعل به زودی به ترکیه سفر خواهد کرد، وی در سخنان خود به موعد دقیق این سفر اشاره نکرده بود و تنها توضیح داده بود که خالد مشعل برای بحث و تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات فلسطین و سوریه با مسئولان ترکیه دیدار خواهد کرد.

حمدان همچنین تاکید کرد که تلاش های اسرائیل برای برهم زدن این دیدارها و ایجاد تشویش در دیدارهای خالد مشعل با مقامات ترکیه بی اثر بوده و ادعای رسانه های رژیم صهیونیستی مبنی بر در خواست ترکیه از "صالح العاروری" یکی از فرماندهان حماس برای ترک خاک این کشور صحت نداشته و دروغ است.

کانال یک تلویزیون اسرائیل به نقل از منابع سیاسی و امنیتی در تل‌آویو مدعی شده بود که به‌نظر می‌رسد ترکیه از «صالح العاروری» یکی از رهبران برجسته جنبش حماس خواسته است به علت نقشش در اقدامات تروریستی، این کشور را ترک کند. طبق گزارش «امیر بار شالوم» گزارشگر نظامی این شبکه، شیخ العاروری، این روزها به همراه «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس در قطر به‌سر می‌برد.

از زمانی که شیخ العاروری در چارچوب تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل در سال 2011، از زندان‌های این رژیم آزاد شده است، بلافاصله برای پیگری فعالیت‌هایش در این جنبش از جمله در عرصه نظامی به ترکیه برگشت. اسرائیلی‌ها وی را متهم می‌کنند که در عملیات ربایش سال گذشته 3 جوان اسرائیلی که به قتل آنها منتهی شد، مشارکت داشته است. پسر شیخ العاروری «محمد» نیز که از فعالان حماس به‌شمار می‌رود، اخیراً توسط دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطینی بازداشت شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین