کد خبر: ۳۱۳۳۸۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

دلواپس هسته‌ای: برخی می‌پرسند متن توافق‌ هسته‌ای چگونه است/متن را با زبان انگلیسی نوشتند، توقع دارید من بدانم؟

حجت الاسلام والمسلمین طائب اظهار داشت: در زمان حاضر نیز جمهوری اسلامی موشک ساخت و تأسیسات هسته‌ای راه انداخت که اعلام کردند ایران در حال ساخت بمب اتم است؛ با تدبیر مقام معظم رهبری آژانس مجبور به بازرسی شد و اعلام کرد که ایران هیچ تأسیساتی برای بمب ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب، رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار در مدرسه محمودیه کرمان با اشاره به موضوع هسته ای گفت: برخی می پرسند متن توافق‌نامه چگونه است پاسخ من این است کسانی که آن را امضا کرده اند نمی دانند چیست توقع دارید من بدانم؛ انگلیسی ها این متن را با زبان انگلیسی نوشتند و عده ای که زبان مادری شان فارسی است آن را امضا کردند و آن ها می توانند زبان خود را تفسیر کنند.
 
به گزارش خبرگزاری رسا، وی ادامه داد: شورای امنیت قطعنامه‌ای الزام آور برای همه کشور ها دارد و بند 7 آن نیز بسیار مهم است؛ در بند 7 قطعنامه شورای امنیت آمده است چنانچه کشوری یا گروهی خطری برای جامعه جهانی باشد بر همه کشور ها لازم است در مقابل او بایستند؛ برای اثبات اینکه کشوری چنین خطری دارد باید ثابت شود که آن کشور بی‌منطق، تمامیت‌خواه و کشتارگر هستند.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: پس از پیروزی انقلاب استکبار تلاش کرد تا ایران مشمول بند 7 شود؛ امام خمینی(ره) گفت می‌خواهیم انقلاب خود را صادر کنیم که اینجا تمامیت‌خواهی ایران ثابت شد؛ صدام آمد چندین شهر ما را گرفت و شورای امنیت برای اتمام جنگ قطعنامه تصویب کرد که اگر آن را می پذیرفتیم دشمن جلوتر می آمد بنابراین بی‌منطق هم شناخته شدیم.
 
وی ادامه داد: در پایان جنگ عوامل داخلی و خارجی باعث شدند که ادامه جنگ به معنای کشتار‌طلبی ایران شود و ادامه دهنده آن ایران شناخته شود؛ منتظری به امام(ره) گفت پاسخ این خون‌ها را چه کسی می‌خواهد بدهد؛ نزدیک بود به علت کشتارطلبی مشمول قطعنامه بند 7 شویم که امام خمینی(ره) با قبول قطعنامه کشور را از دهان دشمن در آورد.
 
حجت الاسلام والمسلمین طائب اظهار داشت: در زمان حاضر نیز جمهوری اسلامی موشک ساخت و تأسیسات هسته‌ای راه انداخت که اعلام کردند ایران در حال ساخت بمب اتم است؛ با تدبیر مقام معظم رهبری آژانس مجبور به بازرسی شد و اعلام کرد که ایران هیچ تأسیساتی برای بمب ندارد اما وقتی استکبار دید گزارش به نفعش نیست اعلام کردند که احتمال ساخت بمب اتم زیاد است و این احتمال کشتارطلبی را ثابت نمی‌کند.
 
وی اظهار داشت: مذاکرات شروع شد تا احتمال این که ایران قصد ساخت بمب اتم را دارد از بین برود اما از آن جا که آمریکا خود را در مذاکرات نمی‌دید گفت اگر ایران بمب اتم نداشت من را در مذاکرات راه می‌داد؛ ‌در نتیجه پای آمریکا را هم به مذاکرات باز کردیم.
 
رییس قرارگاه فرهنگی عمار گفت: در انتخابات سال 92 آقای روحانی وعده داد با برنامه‌هایی که دارد در مدت زمانی مشخص مشکلات اقتصادی را حل خواهد کرد و گفت دنیا کدخدا دارد و با کدخدا صحبت می‌کنم تا تحریم‌ها برداشته شود؛ وی رأی آورد رهبر انقلاب اجازه مذاکره را به وی داد اما تأکید کرد فقط در موضوع هسته‌ای در حد وزیر خارجه مذاکره شود.
 
وی ادامه داد: در ژنو یک، تأسیساتی که احتمال ساخت بمب اتم در آن‌ها بود تعطیل شد و اوباما اعلام کرد ما بردیم چون تهدید بمب اتم ایران را برداشتیم؛ اسرائیل گفت بمب اتم بهانه بود این‌ها می‌توانند با موشک‌های خود ما را تهدید کنند پس از آن بود که اوباما با بهانه‌ها واهی مذاکرات ژنو یک را بی‌نتیجه گذاشت.
 
حجت الاسلام والمسلمین طائب گفت: آقای روحانی تیم خود را به قصد برداشتن تحریم‌ها به مذاکرات فرستاد و مقام معظم رهبری تأکید کرده بود که چیزی گیرمان نمی‌آید اما مذاکره کنید؛ مذاکره اجازه نمی‌داد ایران مشمول بند7 شود؛ اگر آمریکا تحریم‌ها را لغو کند فرو می‌پاشد بنابراین لغو نمی‌کند و از باب ذلت بر سر میز مذاکره نشسته است.
 
وی تأکید کرد: قصد مقام معظم رهبری در آوردن ایران از بند 7 بود که ایشان در قضیه مذاکرات بازی را بردند اما آقای روحانی قصدش لغو تحریم‌ها بود که به بن‌بست خوردند.
 
وی اظهار داشت: بعضی‌ها می‌گویند در این مذاکرات ایران را فروختند؛ باید دید اگر حزب‌الله، حماس و سوریه از دست جمهوری اسلامی گرفته شد آن‌گاه کشور فروخته شده به اسرائیل حمله خواهد کرد؛ تنها کشوری که به ما حمله اتمی خواهد کرد رژیم صهیونیستی است که اگر موشک اتمی شلیک کند 7 دقیقه طول خواهد کشید تا به ایران برسد اما ایران از جنوب لبنان، نوار غزه و کرانه باختری می‌تواند در طول 10 ثانیه تأسیسات اتمی اسرائیل را بزند تا انفجار هسته‌ای تل آویو را نابود کند.
 
رییس شورای مرکزی قرار گاه عمار گفت: دشمن در مذاکرات به دنبال این بود که حماس و حزب الله را از ایران بگیرد و اما ما دنبال موضوع هسته‌ای بودیم که این دو خط هیچ‌گاه به هم نرسید و نتیجه‌ای برای آن ها حاصل نشد؛ با موقعیتی که حماس و حزب الله دارند اگر موشکی از اسرائیل به سمت ایران بیاید قبل از اینکه به ایران برسد اسرائیل نابود شده است.
 
وی تأکید کرد: در متن توافق‌نامه آمده اگر ایران موشک خاص هسته‌ای بسازد تهدید کننده است که این متن قابل تفسیر است که همه موشک‌های ایران قابلیت حمل کلاهک اتمی را دارند پس ایران قصد تخریب را دارد؛ باید صبر کرد این شیطنت 5 ماه دیگر مشخص خواهد شد.
 
این استاد حوزه گفت: آقای روحانی گفته بود با کدخدا صحبت می‌کنم تا تحریم‌ها حل شود اما عالم خدا دارد طبق دستور خدا عمل کنیم و به او توکل کنیم مشکلات حل می‌شود نه با کمک گرفت از کدخدا.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین