کد خبر: ۳۱۳۴۹۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶

غرویان: هشت سال بداخلاقی سیاسی در کشور اوج گرفت/ مدتی از فضای انتخابات سالم فاصله گرفتیم

با نزدیک شدن به روزهای انتخابات همواره بداخلاقی‌های سیاسی به اوج خود می رسد که برای جلوگیری از آن فعالان سیاسی باید نلاش بیشتری به خرج دهند.
آفتاب‌‌نیوز : با نزدیک شدن هرچه بیشتر به ایام انتخابات مجلس فضای رقابتی اوج می‌گیرد و متاسفانه سهوا و یا از روی عمد برخی بداخلاقی‌های سیاسی نیز در این میان رخ می‌دهد.

اگرچه مکتب و قوانین نظام جمهوری اسلامی ‌ايران برگرفته از احکام، قواعد و اخلاق اسلامی ‌است اما متاسفانه شاهدیم برخی برای رسيدن به اهداف خود دست به بد‌اخلاقی‌هایی می‌زنند که با دین و فرهنگ هم‌خوانی ندارد.

مسلما این‌گونه بداخلاقی‌های زمانی خطرناک شده و به عنوان آفت برای جامعه مطرح می‌شود که به صورت عادت در آمده و از سوی عده‎ای خاص هر روز آشکارتر در بخشی از جامعه نمایان شود.

در همین رابطه محسن غرویان به ایسنا می گوید که بداخلاقی های سیاسی در هشت سال گذشته به اوج خود رسید.
از آنجا که اشاره وی به هشت سال دولت محمود احمدی نژاد است این استاد حوزه و دانشگاه از فضایی که رئیس جمهور سابق در مناظره های انخابات ریاست جمهوری دوره دهم پدید آورده بود انتقاد می کند.

وی در این گفتگو درباره راهکار مقابله با مسمومیت فضای سیاسی کشور و جلوگیری از بداخلاقی‌ها اظهار کرد: برای جلوگیری از برخی بداخلاقی‌های سیاسی که متاسفانه شاهد آن هستیم، زعمای قوم باید آتش بس اعلام کنند و عقل جمعی حاکم شود. باید دید واقعا از این بگم بگم‌ها و افشاگری‌ها چه نتیجه‌ای جز یاس و ناامیدی جامعه به دست آمده و تا کی می‌خواهیم این راه خطا را ادامه دهیم؟

غرویان در ادامه دین‌گریزی را از تبعات این بداخلاقی‌های سیاسی دانست ه و می افزاید:وقتی جوانی می‌بیند علما به جان هم افتاده‌اند و شخصیت‌های برجسته یکدیگر را تخریب می‌کنند، مایوس می‌شود و مردم به نظام و دین بی اعتماد خواهند شد. نتیجه این اختلافات و بداخلاقی‌ها را با آمار و ارقام می‌بینیم که متاسفانه تعدادی از جوانان به سمت سایر ادیان گرایش پیدا کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به فضای سیاسی چند سال اخیر یادآور می شود که متاسفانه حدود هشت سال بداخلاقی‌های سیاسی در کشور اوج گرفت و برگشتن به فضای سالم و اسلامی زمان‌بر است.

غرویان همچنین با بیان اینکه با نزدیک شدن به انتخابات، بداخلاقی‌ها نیز بیشتر می‌شود خاطرنشان می کند که متاسفانه چند سالی است که از فضای برگزاری انتخابات سالم فاصله گرفته‌ایم و اخلاق لازم وجود ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین در پاسخ به این سوال که کدام یک از جریانات در مقابل افشاگری‌ها آسیب پذیری بشتری دارند؟ تصریح می کند که جریان افراطی دولت گذشته که پرونده‌هایشان یکی پس از دیگری رو شده و ترس از پیگیری‌های بیشتر دارند، احساس خوف بیشتری دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین