کد خبر: ۳۱۳۶۰۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
پاسخ دفتر «جهانگیری» به سرمقاله «رسالت»

پایان اتهام‌زنی احمدی‌نژادی‌ها به معاون اول دولت روحانی؛ دیوان محاسبات گزارشی از تخلفات جهانگیری در دوره وزارتش ندارد

اتهام زنی به معاون اول دولت یازدهم، پیش از طرح شکایت احمدی‌نژاد از وی با طرح ادعاهایی درباره دوران ریاست وی بر وزارت صنعت و معدن، کلید خورده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
اتهام زنندگان مدعي بودند که اسحاق جهانگيري در فاصله سالهاي 81 تا 84، دريافت و پرداخت هاي خلاف قانون داشته است. کما اينکه روزنامه رسالت دو ماه پيش در سرمقاله اي به قلم محمدکاظم انبارلويي نوشته بود: « گفتني است در يادداشت مورد ذکر نوشته شده بود: آقاي رحماني فضلي در زمان تصدي خود در ديوان محاسبات كه تخلف آقاي جهانگيري هنگام تصدي وزارت صنايع در سنوات 81 تا 84 را در پرونده 841/418/2ط/ي به تاريخ 20/10/89 در رصد داشته و دريافت و پرداخت‌هاي خلاف قانون منتهي به تضييع حقوق دولت را به مبلغ 60.825.378.000 رصد کرده است.»

اما امروز دفتر معاون اول رئيس جمهور در پاسخ به سرمقاله اين روزنامه تحت عنوان "فايده سياه نمايي چيست؟" (مورخ 25/3/94) در جوابيه اي اعلام کرده است: ادعاي مطرح در سرمقاله فوق الذكر، طي دو مرحله نامه نگاري خطاب به رياست محترم ديوان محاسبات كشور استعلام شد. ديوان محاسبات كشور پس از بررسي كامل موضوع، طي دو نامه به شماره 23/113/272/86/م مورخ 3/4/94 و نامه شماره 25/174/94 مورخ 6/5/94، پاسخ بررسي خود را اعلام كرده است.

در پاسخ اعلام شده است كه تاكنون هيچ گاه، هيچ گونه ارجاعي از سوي محاكم حقوقي و قضائي از جمله ديوان محاسبات كشور در اين مورد به شخص آقاي دكتر اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور، نه در سالهاي پيشين و نه اكنون صورت نگرفته است و در نتيجه حكمي نيز در اين مورد صادر و ابلاغ نشده است.

به گزارش خبرآنلاين، در پايان اين جوابيه درخواست شده تا در راستاي تنوير افكار عمومي و از ميان بردن زمينه سوئي كه براي پرداخت هاي نارواي رسانه اي و انتساب مطالب غير واقع عليه جهانگيري معاون اول محترم رييس جمهور ايجاد شده است؛ اقدام شود.

پاسخ دفتر «جهانگیری» به سرمقاله «رسالت»

همچنین در پی انتشار مطلبی درباره معاون اول رییس جمهور در سرمقاله روزنامه رسالت تحت عنوان «فایده سیاه نمایی چیست؟»، دفتر معاون اول رییس‌جمهور در راستای تنویر افکار عمومی، جوابیه‌ای را به این روزنامه ارسال کرد که در شماره روز شنبه آن به چاپ رسیده است. در پاسخ اعلام شده آمده است که تاکنون هیچ گاه، هیچ‌گونه ارجاعی از سوی محاکم حقوقی و قضائی از جمله دیوان محاسبات کشور در این مورد به شخص آقای دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، نه در سالهای پیشین و نه اکنون صورت نگرفته است و در نتیجه حکمی نیز در این مورد صادر و ابلاغ نشده است.

متن این جوابیه به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس نبوی

مدیر مسئول محترم روزنامه رسالت

سلام علیکم

احتراماً پاسخ زیر را در مورد ادعایی که در سرمقاله روزنامه رسالت به قلم آقای محمدکاظم انبارلویی تحت عنوان "فایده سیاه نمایی چیست؟" (مورخ ۹۴/۳/۲۵) مطرح شده، وفق قانون مطبوعات درج نمایید.

ادعای مطرح در سرمقاله فوق الذکر، طی دو مرحله نامه نگاری خطاب به ریاست محترم دیوان محاسبات کشور استعلام شد. دیوان محاسبات کشور پس از بررسی کامل موضوع، طی دو نامه به شماره ۲۳/۱۱۳/۲۷۲/۸۶/م مورخ ۹۴/۴/۳ و نامه شماره ۲۵/۱۷۴/۹۴ مورخ ۹۴/۵/۶، پاسخ بررسی خود را اعلام کرده است.

در پاسخ اعلام شده است که تاکنون هیچ گاه، هیچ گونه ارجاعی از سوی محاکم حقوقی و قضائی از جمله دیوان محاسبات کشور در این مورد به شخص آقای دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، نه در سالهای پیشین و نه اکنون صورت نگرفته است و در نتیجه حکمی نیز در این مورد صادر و ابلاغ نشده است.

لذا با توجه به واقعیت موجود ضرورت دارد آن جریده محترم در راستای تنویر افکار عمومی و از میان بردن زمینه سوئی که برای‌پرداخت های ناروای رسانه ای و انتساب مطالب غیر واقع علیه آقای دکتر جهانگیری معاون اول محترم رییس جمهور ایجاد شده است؛ نسبت به انتشار این توضیحات که بر مبنای واقعیت و مستندات می باشد، اقدام نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین