کد خبر: ۳۱۳۸۷۴
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
نقش وزرای دولت احمدی‌نژاد و نمایندگان سابق و فعلی مجلس در یک فساد

زمین‌خواری و فساد گسترده در "گردنه حیران"؛ دعوا در مجلس/ چه کسانی متهم‌اند؟

صبح امروز درگیری لفظی میان کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل و صفر نعیمی نماینده در مورد ادعاهای این نماینده مردم آستارا در برنامه زنده تلویزیونی در خصوص تخلفات صورت گرفته در گردنه حیران و ساخت و ساز ویلاهای غیرقانونی صورت گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
نماینده مردم اردبیل تصریح کرد: نماینده فعلی شهرستان آستارا به همراه یکی از نمایندگان اسبق این شهرستان اقدام به تخلفاتی کرده‌اند.

به گزارش آفتاب، کمال‌الدین پیرموذن با اشاره به درگیری لفظی صبح امروز با نماینده آستارا پیرامون تخریب جنگل‌های گردنه حیران و ساخت‌وساز غیرقانونی ویلا در جمع خبرنگاران  گفت: بنا بر آمارهای رسمی جهانی ایران مقام ششم تخریب جنگل‌ها را در سراسر جهان را داراست و در صورتی که این روند تخریب ظرف 35 الی 50 سال آینده ادامه پیدا کند٬ حتی یک درخت هم در جنگل‌هایمان نخواهیم داشت.

نماینده مردم اردبیل افزود: منطقه طبیعی حیران در حوزه استحفاظی استان اردبیل قرار دارد٬ اما متاسفانه از چند سال پیش این منطقه جزو محدودیت مسئولیتی اداره کل محیط زیست استان گیلان قرار گرفته است. تا سال 76 که مسئولیت کار بر عهده مسئولان استان  اردبیل بود حتی یک تخلف نیز در خصوص ساخت ویلا یا تخریب جنگل‌ها و مراتع ثبت نشده بود اما از آ‌ن زمان که مسئولیت به استان گیلان و به خصوص مسئولان شهرستان آستارا واگذار شد٬ حیران ما ویران گشت.

پیرموذن با اشاره به اینکه مراتع و جنگل‌ها از حقوق بین نسلی است٬ یادآور شد: متاسفانه برخی از مسئولان خصوصا نماینده فعلی شهرستان آستارا به همراه یکی از نمایندگان اسبق این شهرستان اقدام به تخلفاتی نموده‌اند و در تغییر کاربری بسیاری از مراتع و جنگ‌ها در منطقه حیران دست داشته‌اند.

نماینده اردبیل با بیان اینکه هیچکس نه دولت پیشین نه دولت کنونی و نه نظام مخالف ساخت‌وساز قانونی نیست٬ خاطرنشان کرد: در سه مرحله  از آقای دکتر اسماعیلی‌نیا در خصوص تحقیق‌و‌تفحص از منابع طبیعی درخواست کرده‌ام.

وی افزود: شخصی به نام (ص.س) رئیس پیشین اداره منابع طبیعی شهرستان آستارا در ساخت‌وساز تله‌کابین در گردنه حیران با آقای (ر) شراکت داشتند و ما تحقیق‌و‌تفحص از تخلفات در منابع طبیعی را از تهران به جد پیگیری خواهیم کرد؛ آنچنان که در جلسه شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت نیز این موضوع مورد تاکید قرار گرفت و همچنین آقای باهنر  رئیس جلسه امروز مجلس بر لزوم این پیگیری تاکید کرده است.

به گزارش ایلنا، پیرموذن ادامه داد: بنابر پیگیری‌های امام جمعه محترم و خدوم شهرستان اردبیل از طریق ریاست جمهوری و مجلس جناب آقای جهانگیری به عنوان رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، آقای پالیزدار دبیر این ستاد را برای بررسی به محل اعزام کرده و بنا بر اطلاعات بنده  تمامی تخلفات صورت گرفته در منطقه  توسط ایشان به صورت مستند جمع‌آوری شده است و این تخلفات از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

پیرموذن با تاکید بر عزم جدی خود برای پیگیری این تخلفات اعلام کرد: متاسفانه در چنین شرایطی صداوسیما روز پنجشنبه با صفر نعیمی‌رز که خودش یکی از عوامل اصلی این اقدامات خلاف قانون است مصاحبه کرد و ایشان از طریق رسانه‌ملی اقدام به بیان اتهام‌های واهی علیه اعضای خانواده من و نزدیکانم کردند.

وی افزود: در این گفت و گوی خبری آقای نعیمی از برادر کوچک من نام برده و این در حالی است که آقای مهدی پیرموذن به هیچ عنوان ارتباطی با این موضوع ندارد. همچنین نماینده آستارا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فردی به نام (س) مدعی شده این فرد که گویا از تخلف‌کنندگان در این پرونده است حسابدار من بوده و این در حالی است که بنده به عمرم هیچ گاه حسابدار نداشته‌ام و ایشان را اصلا نمی‌شناسم.

پیرموذن در پایان تصریح کرد:  آنچنان که آقای باهنر نیز به عنوان یکی از اعضای فعال مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام کرده‌اند ما نمایندگان به جد پیگیر این موضوع خواهیم بود و بنابراین هم از نماینده آستارا به خاطر اظهارات کذب و هم از تخریب‌کنندگان جنگل‌ها و مراتع طبیعی  شکایت خواهیم نمود.

صبح امروز در صحن علنی مجلس درگیری لفظی میان کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل و صفر نعیمی نماینده در مورد ادعاهای این نماینده مردم آستارا در برنامه زنده تلویزیونی در خصوص تخلفات صورت گرفته در گردنه حیران و ساخت و ساز ویلاهای غیرقانونی صورت گرفت. کمال‌الدین پیرموذن در صحن علنی با صدای بلند فریاد زده و نعیمی‌رز را به دزدی متهم کرد! صفر نعیمی‌رز نیز با در دست داشتن برگه‌هایی، اعلام می‌کرد که که سند زمین‌خواری بستگان پیرموذن را در اختیار دارد.

گفتنی است که در آخرین نشست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، پرونده یک زمین‌خواری میلیاردی در «گردنه حیران» در استان گیلان مطرح شده که در آن نام برخی از نمایندگان سابق مجلس و وزرای دولت قبلی به عنوان متهم به چشم‌ می‌خورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
1
38
پیرموذن باید از صدا و سیما به اتهام افترا شکایت و نشر اکاذیب شکایت کند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
2
33
....اون از پول اخذ شده از رحیمی اون از بورسیه ها اینم ازین این و هزاران رانت نا مکشوف
رسول
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
4
31
هر دم از این باغ برررررررری میرسد.!
جهانگیر
|
United States of America
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
3
15
دولت مردان و نمایندگان مجلس ....
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
19
از مسوولان استدعا دارم اجازه ندهند جنگلهای گردنه حیران و مناطق بکر جهت استخراج سنگ تخریب گردد
vazash
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
21
با درود فراوان . بنده به عنوان یک گیلانی برای اولین بار وقتی( امسال )وارد گردنه ی حیران شدم ؛حیران ماندم از اینکه جنگل من و شما را تخریب می کنند تا ویلا بسازند . اگر قرار بود که از شهر پاشی و در یک خانه ی بتی سکنی کنی پس .... رفتی در دل جنگل خانه ی بتی ساختی . ....کسی که جنگل مرا تخریب می کند . اموال مردمم را می دزد حالا می خواهد از هر قشر یا هر نژادی باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
24
عجب بخور بخوري است ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
22
واي بر ما اگر عمل اين موجودهاي مجلس بر مردم برملا شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
18
لطفا به زمین خواری های سلوقون کن مخصوصا زمینهای حاشیه رودخانه های فصلی نیز بپردازید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
21
پرونده زمین خواری تالاب داخل شهر استارا رانیز باز کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
2
تو رو خدا به داد كلاردشت برسيد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین