کد خبر: ۳۱۴۱۱۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵

راه‌اندازی پرواز اردبیل ـ استانبول از 29 مرداد

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل از راه‌اندازی پرواز مستقیم اردبیل ـ استانبول و بالعکس از 29 مرداد ماه جاری در فرودگاه اردبیل خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 سید فخرالدین هاشمی عصر امروز در جلسه هماهنگی برقراری پروازهای جدید فرودگاه اردبیل اظهار کرد: فرودگاه بین‌المللی اردبیل هیچ مشکل و نارسایی در برقراری پروازهای داخلی و خارجی ندارد و تنها به همت و تلاش شرکت‌های هواپیمایی و تورگردان‌ها نیاز است تا نسبت به دایر کردن این پروازها به صورت داخلی و خارجی اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس،وی هواپیمایی این پرواز را ایرباس 321 اعلام و ظرفیت آن را 216 نفر عنوان کرد و گفت: جلسه‌ای با 31 دفتر خدمات مسافرتی فعال استان برای هماهنگی، فروش بلیط و برگزاری تور بین استان اردبیل و شهرهای ترکیه تشکیل شده و همگی این دفاتر قول مساعدت و همکاری برای حفظ این پروازها را داده‌اند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان افزود: مجوز برقراری پرواز برنامه‌ای استانبول ـ اردبیل، استانبول روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ شده است.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: این پروازها از مبدأ استانبول به فرودگاه ارومیه، از ارومیه به اردبیل و از اردبیل به استانبول توسط شرکت هواپیمایی اطلس گلوبان ترکیه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: شروع پروازهای برنامه‌ای از 9 شهریور ماه سال جاری است اما یکی از شرکت‌های مسافرتی به عنوان بخش خصوصی اقدام به چارتر چهار پرواز (هر هفته یک پرواز) کرده که نخستین پرواز آن روز پنجشنبه 29 مرداد ماه جاری توسط شرکت هواپیمایی اطلس گلوبان ترکیه صورت می‌گیرد.

هاشمی با تاکید بر اهمیت برقراری خط هوایی خارجی از مسیر اردبیل به ترکیه اضافه کرد: در صورت مشارکت دفاتر و تداوم پرواز می‌توان در گام‌های بعدی نسبت به معرفی جاذبه‌های گردشگری استان در ترکیه و جذب گردشگر و سرمایه‌گذار از این کشور اقدام کرد.

وی ادامه داد: استانبول به عنوان یک شهر توریستی سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر کشور است که در صورت تداوم پروازها و معرفی شایسته قابلیت‌های گردشگری استان در این شهر توریستی، می‌توان علاوه بر جذب گردشگران ترکیه‌ای، گردشگران دیگر کشورها را از این کشور همسایه به تماشای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی اردبیل جذب کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: همکاری و همدلی همه فعالان صنعت حمل و نقل هوایی و مقامات مسئول برای حفظ این پروازها مورد انتظار است و در صورت استقبال از این پرواز، برقراری مسیرهای جدید پروازهای خارجی نیز در دستور کار است.

در این جلسه استاندار اردبیل نیز اظهار کرد: به لحاظ تأثیر مستقیم برقراری پرواز بر صنعت گردشگری در اشتغال‌زایی و تولید ثروت، تقویت زیرساخت‌ها و جذب گردشگران خارجی به استان اردبیل، این پرواز باید به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد.

مجید خدابخش تصریح کرد: با برقراری این پرواز تجار و گردشگران خارجی نیز می‌توانند از استان اردبیل و مناطق گردشگری این استان دیدن کرده و با تقویت صنعت توریست سایر صنایع نیز از اثرات این پروازها بهره‌مند می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین