کد خبر: ۳۱۴۳۴۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷

نصب بیلبورد علیه برجام در بزرگراههای آمریکا

دکتر علی اکبر صالحی افزود: هم اینک در بیشتر بزرگراههای آمریکا بیلبوردهایی در مخالفت با برجام نصب شده و رقم بودجه ای که از برخی کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی به همین منظور در آنجا هزینه می شود غیر قابل تصور است.
آفتاب‌‌نیوز : رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در طرف مقابل غوغایی برپا است و بر سر موضوع برجام(برنامه جامع اقدام مشترک) همه به هم ریخته اند و اختلافات سیاسی شان اوج گرفته است.

دکتر علی اکبر صالحی روز سه شنبه در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اینک در بیشتر بزرگراههای آمریکا بیلبوردهایی در مخالفت با برجام نصب شده و رقم بودجه ای که از برخی کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی به همین منظور در آنجا هزینه می شود غیر قابل تصور است.

وی ادامه داد: رسانه های آنها به ویژه رسانه های تصویری کلیپهایی با زیرنویسهای گسترده مبنی بر تهییج مردم به مخالفت با برجام پخش می کنند و اختلافاتشان در این زمینه گسترده است.

معاون رییس جمهوری گفت: در این شرایط ما باید با دقت و مراقبت بیشتر و تحلیل درست از آنچه در حال وقوع است تصمیم بگیریم، در غیر این صورت ممکن است در مسیر درست و صلاح گام برنداریم.

وی در خصوص بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی و موافقت یا مخالفت با آن نیز اظهارداشت: با وحدت و انسجامی که در مملکت ما وجود دارد امیدواریم آنچه منافع ملی را حفظ کرده و به مصلحت کشور باشد محقق شود.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: کشور ما چندصدایی است اما در عین حال اساس آن بر وحدت و انسجام داخلی متمرکز شده و بر خلاف سایر کشورها جهتگیری و مقصد همه ما با وجود برخی اختلاف نظرها یکی است.

وی ادامه داد: بطور طبیعی ابهامهایی هم وجود دارد اما تیم مذاکره کننده طی این مدت تمام تلاش خود را برای رفع ابهامات و دور کردن تشویشها انجام داده لذا پاسخگوی دغدغه ها بوده است.

صالحی گفت: مجلس در راس امور است و اگر تکلیفی برای خود ببیند بدان اقدام می کند،خوشبختانه در جمهوری اسلامی وحدت نظر و انسجام محکم وجود دارد و در این راستا و بر اساس مصالح کشور عمل خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در زمینه تعطیلی تاسیسات هسته ای اظهارداشت: کجا تعطیل شده؟ اعلام کنید! ضمن آنکه افراد و رسانه هایی که مدعی تعطیلی این تاسیسات هستند می توانند از آنها بازدید کنند.

معاون رییس جمهوری افزود: هم اینک 9 هزار سانتریفیوژ در حال فعالیت و قرار است این تعداد به پنج هزار مورد برسد اما این کاهش تعداد به مفهوم کاهش تعداد نیروهای سازمان انرژی اتمی نیست.

وی ادامه داد: همه کارکنان سازمان در تمامی رده ها سر کار و مسوولیت خود هستند، کارها پیش می رود و نظنز هم سرجای خود است ضمن آنکه اگر تعداد سانتریفیوژ کم می شود تعداد افراد و نیروهای فعال کاهش نمی یابد و همه فعال خواهند بود.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در سفر یک روزه خود به مشهد علاوه بر حضور در مرحله کشوری جشنواره خوارزمی و نشست علمی تخصصی آموزش و توسعه ایران اسلامی در دوران پساتوافق هسته ای، کلنگ ساخت دبیرستان انرژی اتمی را در این شهر بر زمین زد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین