کد خبر: ۳۱۴۳۹۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴

مخالفت یک سناتور دموکرات دیگر با توافق هسته ای

«رابرت منندز» سناتور دمکرات روز سه شنبه ضمن انتقاد تند از توافق هسته ای با ایران گفت که در مخالفت با این توافق رای خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش رویترز از واشنگتن، منندز رئیس پیشین کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در سخنانی در ایالت زادگاه خود نیوجرسی گفت: من برای رد این توافق رای می دهم و اگر درخواست شود برای رد وتوی رییس جمهوری اوباما هم رای خواهم داد.

مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا قرار است در ماه سپتامبر (شهریور) در خصوص طرح رد توافق هسته ای با ایران رای گیری کنند.

منندز گفت: من به نفس خودم مراجعه کردم دلبستگی من به اصول ممکن است یک بار دیگر من را در مسیر نامحبوب بودن سوق دهد اما اگر قرار است ایران به بمب هسته ای برسد، نام من روی آن نخواهد بود.

اوباما برای دفاع از توافق در کنگره آمریکا کار سختی در پیش دارد زیرا بسیاری از جمهوریخواهان با این توافق مخالف هستند.

جمهوری خواهان کنگره آمریکا که هم در مجلس نمایندگان و هم در سنا اکثریت را دارند ، اعلام کرده اند که توافق هسته ای ایران را رد خواهند کرد و اوباما نیز اعلام کرده است که رای منفی آن ها را وتو خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس قانون اساسی آمریکا، وتوی ریاست جمهوری نیز می تواند با آرای کافی(دو سوم آرا) از سوی کنگره بی اثر شود. به همین خاطر جمهوری خواهان به شدت تلاش می کنند سناتورهای بیشتری را با خود همراه کنند اما با فرض اینکه تمامی جمهوری خواهان نیز علیه توافق رای دهند، گروه مخالف هنوز به 13 دمکرات دیگر نیاز دارد تا بتواند وتوی اوباما را بی اثر کند. این در حالی است که تاکنون 19 سناتور دمکرات و مستقل، موافقت خود را با توافق اعلام کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین