کد خبر: ۳۱۴۵۸۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰

توضیح علوم پزشکی اراک درباره یک عکس

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای به انتشار یک عکس در فضای مجازی واکنش نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز :
در این جوابیه که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده، است: انتشار یک عکس مغرضانه متعلق به یک سال قبل از بیمارستان ولیعصر (عج) اراک در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به صورت گسترده با بازتاب های مختلفی همراه بوده که لازم است در این خصوص توضیحاتی ارایه شود.

در بخشی از این جوابیه آمده است: این اقدام با گذشت یک سال فعالیت های موفق در برنامه نظام تحول سلامت و همچنین آغاز طرح قاصدک به شکل مشکوک انجام شده که معلوم نیست عوامل اصلی انتشار آن چه هدفی را دنبال می کنند.

این جوابیه افزوده است: با وجود مشکلات و نواقص در بیمارستان فرسوده ولیعصر (ع) اراک، با آغاز برنامه تحول نظام سلامت اقدامات زیربنایی و بنیادی در این بیمارستان انجام شده و شهروندان فهیم که از نزدیک ناظر این اقدامات بوده اند، متوجه این تغییرات هستند و عملکرد ناآگاهانه یک خدمه را عامل زیرسووال بردن برنامه موثر دولت در حوزه سلامت نمی دانند.

جوابیه می افزاید: مسوولان حوزه سلامت در هنگام رخداد مذکور در سال گذشته با مسببان این مساله برخورد کردند و طرح مجدد این موضوع جای سووال دارد.

در بخشی از این جوابیه آمده است: انتقال بیمار با فرغون با رضایت و درخواست بیمار و از سر ناآگاهی خدمه بوده که به تحریک افراد مغرضی انجام گرفته و عکس تهیه شده از آن امروز برای کوچک کردن دستاورد بزرگ دولت در عرصه سلامت دستاویز قرار گرفته است.

در بخشی از این جوابیه عنوان شده است: در اقدامات هتلینگ برنامه نظام سلامت در یک سال گذشته تغییرات محیطی متعددی در بیمارستان ولیعصر (عج) اراک انجام شده و مقایسه شرایط کنونی و عکس مذکور بیانگر قدیمی بودن زمان ثبت آن و استفاده مغرضانه از آن را دارد.

جوابیه افزوده است: دانشگاه علوم پزشکی اراک بر نواقص ناشی از فرسودگی امکانات بیمارستان ولیعصر (عج) واقف است از انتقاد سازنده و نظرات معقول و منطقی برای حل مشکلات استقبال می کند اما، بهانه تراشی و بزرگنمایی مسایل پیش و پا افتاده برای کم اهمیت جلوه دادن اقدامات بزرگی که در اصلاح زیرساخت ها و خدمات کیفی این بیمارستان صورت گرفته قابل پذیرش نیست.

در چند روز اخیر تصویری از یک خدمه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک که در حال حمل یک فرغون با بیماری نشسته در آن است در شبکه های اجتماعی و برخی سایت ها منتشر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین