کد خبر: ۳۱۴۶۹۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷

اعتراف رئیس کمیته داوران به اشتباه فغانی/پنالتی علیه پرسپولیس اشتباه بود، با فغانی برخورد می‌کنیم

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: طبق گزارش ناظر بازی علیرضا فغانی به اشتباه به سود ذوب‌آهن اعلام پنالتی کرده و قطعا با او برخورد می‌کنیم اما نباید داور را مقصر شکست پرسپولیس بدانیم.
آفتاب‌‌نیوز : فریدون اصفهانیان درباره‌ی دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن و عملکرد علیرضا فغانی در این دیدار، گفت: عملکرد فغانی تا دقایق پایانی این بازی خوب بود اما طبق گزارشی که ناظر بازی ارائه کرده، او در صحنه خطای پنالتی به سود ذوب‌آهن اشتباه کرده و توپ به دست محسن بنگر برخورد نکرده است. شاید اشتباهات دیگری در طول بازی رخ داده باشد اما این اشتباهات تاثیرگذار نبودند.

وی در پاسخ به این سوال که چینش داوران در این چند هفته با انتقاداتی مواجه شده است، آیا او دخالتی در این انتخاب‌ها داشته یا خیر؟، ادامه داد: انتخاب داور برای بازی‌ها با هماهنگی میان کمیته داوران و دپارتمان داوری و براساس گزارشاتی ارائه شده و عملکرد داوران انجام می‌شود.

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در واکنش به این که عده‌ای معتقدند که انتخاب فغانی برای این دیدار بعد از چند هفته محرومیت مناسب نبوده است، اظهارکرد: شخصا معتقدم انتخاب فغانی برای این بازی درست بوده است. من چنین حرف‌هایی را قبول ندارم چرا که فغانی چند هفته پیش در خارج از کشور قضاوت کرده بود. شما دیدید که محسن قهرمانی هم بعد از چند سال دوری از فوتبال در بازی سپاهان و ذوب‌آهن عملکرد خوبی داشت. این موضوع نمی‌تواند دلیلی برای عدم انتخاب فغانی باشد.

اصفهانیان گفت: در نشست هفته گذشته هیات رییسه درباره اتفاقات داوری صحبت شد و تاکید ما بر این بود که مسئولین باید کمتر درباره داوری صحبت کنند تا هجمه موجود بر روی داوران برداشته شود. کمیته اخلاق هم باید با کسانی که درباره داوری صحبت می‌کنند برخورد کند.

اصفهانیان تاکید کرد: معتقدم در کنار برخی اشتباهات داوری در دیدار پرسپولیس و ذوب آهن، بازیکنان پرسپولیس هم خودشان نتوانستند ذوب آهن را ببرند. آن‌ها چندین موقعیت را خراب کردند.

آیا فقط داور مقصر شکست پرسپولیس بود؟ بازیکنان پرسپولیس خودشان گل نمی زنند. بازیکنی که لقب بهترین بازیکن را می‌گیرد چرا از پنج متری توپ را گل نمی‌کند!

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اشتباه تاثیرگذار فغانی، کمیته داوران برخوردی با وی خواهد کرد، افزود: طبیعی است که با توجه به گزارش ناظر بازی و آیین نامه با این موضوع و داور برخورد می‌کنیم اما نباید فقط داور را مقصر اتفاقات این بازی بدانیم.

رییس کمیته داوران هم‌چنین درباره اظهارنظر مسعود عنایت رییس دپارتمان داوری مبنی بر اینکه "بابک وسیله‌بر" دیگر قضاوت نمی کند، گفت: وسیله‌بر مشکلی داشته و طبق آیین نامه با او برخورد می‌کنیم. کمیته اخلاق مسئول رسیدگی به این موضوع است و بعد از بررسی به ما ارجاع می‌دهد، اما عنایت نگفت که او تا کی قضاوت نمی کند. او گفت دیگر قضاوت نمی‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین