کد خبر: ۳۱۴۷۱۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰

جیسون رضائیان کیست؟+تصاویر

جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست آمریکا از 2 مرداد سال 93 به جرم جاسوسی در زندان به سر می‌برد و بعد از چهار جلسه دادگاه منتظر حکم قاضی است.
آفتاب‌‌نیوز : باشگاه حبرنگاران: به گفته لیلا احسن وکیل پرونده جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست شاید آخرین دادگاه رسیدگی به پرونده موکلش باشد اما جیسون رضائیان کیست و به چه علت در زندان به سر می‌برد؟

جیسون رضائیان کیست و چرا در زندان به سر می‌برد؟

جیسون رضائیان 39 ساله خبرنگار نشریه واشنگتن پست آمریکا و دارای تابعیت ایرانی – آمریکایی است که از سال 2012 برای نشریه در ایران کار می‌کرد. دوم مرداد سال 93 مقارن با 22 ژوئیه 2014 بود که روزنامه واشنگتن پست خبر بازداشت جیسون رضائیان خبرنگار این نشریه در تهران به همراه همسرش یگانه صالحی و یک عکاس دیگر منتشر کرد.

یگانه صالحی همسر ایرانی جیسون خبرنگار روزنامه نشنال است که در دفتر مرکزی امارات متحده عربی مشغول به فعالیت است.

جیسون رضائیان کیست و چرا در زندان به سر می‌برد؟

مهمترین اتهامات رضائیان، نفوذ در اماکن مهم دولتی افشار برنامه‌های "ضد تحریمی ایران" از جمله هویت واسطه‌های تجاری و ماهیت شرکت‌های همکار ایران در پروسه دور زدن تحریم‌ها و جاسوسی از برنامه‌ هسته‌ای ایران عنوان شده است.

در همان زمان جوسازی مقامات آمریکایی نسبت به بازداشت این فرد آغاز شد.

با این وجود در فروردین 94 کیفر خواستی از سوی دادستانی برای این فرد صادر شد که جرم آن‌ها جاسوسی از طریق تصمیمات کشور در اختیار افراد غیر صالح عنوان شد.

نخستین دادگاه جیسون رضائیان و دو متهم دیگر در روز 5 خرداد ماه سال جاری در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به صورت غیر علنی برگزار شد.

جیسون رضائیان کیست و چرا در زندان به سر می‌برد؟

به گفته وکیل پرونده رضائیان نخستین جلسه دادگاه به تفهیم اتهامات به متهم اختصاص پیدا کرد و دفاعی انجام نشد.

جلسه دوم و سوم دادگاه نیز به ترتیب در تاریخ 18 خرداد و 22 تیر ماه به همین روال در سکوت خبری به پایان رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین