کد خبر: ۳۱۵۲۸۷
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲

وزیر خارجه آلمان به ایران سفر می‌کند

یک خبرگزاری غربی از سفر وزیر خارجه آلمان به ایران در ماه اکتبر خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان امروز دوشنبه اعلام کرد که در ماه اکتبر (مهر ماه) به ایران سفر خواهد کرد.

سفر آتی اشتاین مایر به ایران، نشانه‌ای قوی از سوی بزرگترین اقتصاد اروپا است که ظاهرا خواستار بازسازی سریع روابط سیاسی و اقتصادی با جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از رویترز،سفر اشتاین مایر به ایران پس از آن صورت خواهد گرفت که زیگمار گابریل وزیر اقتصاد آلمان نیز به عنوان نخستین مقام یک کشور غربی پس از توافق هسته‌ای سفری 3 روزه به ایران داشته است.
اشتاین مایر در مراسم افتتاحیه یک کنفرانس دیپلماتیک در برلین گفت: در ماه اکتبر در ایران خواهم بود.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز تاکید کرد که گفتگوها در خصوص سفر اشتاین مایر به ایران تازه آغاز شده است و وی نمی تواند به جزییات بیشتری در این خصوص اشاره کند.

روابط تجاری و فرهنگی ایران و آلمان به قرن نوزدهم باز می گردد. شرکت‌های آلمانی در بسیاری از پروژه های مهم صنعتی ایران تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت داشته‌اند. سیاستمداران غربی برای از سرگیری روابط اقتصادی و سیاسی با تهران پس از دستیابی به توافق هسته‌ای، ابراز علاقه کرده‌اند. دیروز یکشنبه نیز انگلیس سفارت خود در تهران را بازگشایی کرد.

اشتاین مایر گفته است: وی نگرانی های اسرائیل و برخی کشورهای عربی خلیج فارس در خصوص توافقنامه هسته‌ای را درک می‌کند ولی این توافق به معنای امنیت بیشتر برای خاورمیانه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین