کد خبر: ۳۱۵۸۶۵
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

دیدار تاریخی پاپ و اوباما

اوباما هیچ گاه ارادت خود به پاپ را پنهان نکرده است. او پاپ فرانسیس را رهبری مترقی و تحول‌خواه خوانده بود که حوزه نفوذ و تاثیرگذاری‌اش فراتر از صرف جمعیت کاتولیک‌هاست. او در بسیاری از مسائل با پاپ از جمله در مورد گرمایش زمین، فقر جهانی و دیپلماسی با ایران و کوبا نظرات خود را در میان گذاشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
همزمان با اعلام خبر سفر ماه آینده "پاپ فرانسیس" رهبر کانولیک‌های جهان از واتیکان به واشنگتن و قرار ملاقات او با "باراک اوباما" رییس‌جمهوری امریکا خبرگزاری "آسوشیتدپرس" با انتشار گزارشی اشاره کرده که رییس جمهوری امریکا و پاپ بر سر موضوع توافق هسته‌ای با یکدیگر اشتراک نظر دارند و ممکن است این موضوع به افزایش همکاری‌های فیمابین بیانجامد.
 
به گزارش خرداد، خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به ابراز ارادت اوباما نسبت به پاپ می‌نویسد:"اوباما هیچ گاه ارادت خود به پاپ را پنهان نکرده است. او پاپ فرانسیس را رهبری مترقی و تحول خواه خوانده بود که حوزه نفوذ و تاثیرگذاری اش فراتر از صرف جمعیت کاتولیک‌هاست. او در بسیاری از مسائل با پاپ از جمله در مورد گرمایش زمین، فقر جهانی و دیپلماسی با ایران و کوبا نظرات خود را در میان گذاشته است. شدت این رایزنی‌ها و همکاری‌ها به حدی زیاد است که "جو بایدن" معاون رییس جمهوری امریکا پیشتر گفته بود که تاریخ 23 سپتامبر (زمان سفر پاپ به امریکا) رویدادی مهم و تاریخی نه تنها برای کاتولیک‌ها که برای همه امریکایی‌هاست. او با ارسال بیانیه‌ای برای آسوشیتدپرس گفته است که دیدار اوباما با پاپ وظیفه‌ای اخلاقی است و در آن مسائل مهمی از گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی تا نابرابری و فقر جهانی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند گرفت."
  
آسوشیتدپرس درادامه اشاره می کند که اشتراک نظر اوباما و پاپ در مسائل سیاسی در حالی صوت می‌گیرد که دو طرف در زمینه مسائل اجتماعی از جمله موضوع سقط جنین با یکدیگر اختلاف نظرهای اساسی دارند. این خبرگزاری می‌افزاید:"کاخ سفیدا اعلام کرده که فرصت های اقتصادی، موضوعات مرتبط با مهاجران و پناهنمدگان و حمایت از اقلیت‌های مذهبی در دستور کار دیدار میان دو رهبر قرار خواهند داشت." این خبرگزاری در ادامه اشاره کرده که اگر کمک‌های پاپ فرانسیس نبود امکان حل بحران روابط دیپلماتیک امریکا و کوبا دشوار می‌شد.
 
آسوشیتدپرس در پایان اشاره می‌کند که علیرغم همکاری‌های سیاسی احتمالا مسائل مرتبط با خانواده و همچنین ازدواج همجنسگرایان از جمله نقاط اختلاف میان اوباما و پاپ خواهند بود چرا که رییس جمهوری امریکا از حقوق آنان حمایت کرده در حالی که پاپ مخالف این موضوع است و آن را اقدامی غیر اخلاقی می داند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین