کد خبر: ۳۱۶۱۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

زیباکلام در شهریور 92: عارف رئیس مجلس دهم خواهد بود/زیباکلام در شهریور 94: عارف رئیس مجلس نخواهد بود

در حالیکه بارها از سوی چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب تاکید شده است ورود زودهنگام به مصادیق انتخاباتی تبعات خاص خود را خواهد داشت برخی از چهره‌های سیاسی همراه با موج رسانه‌ای به کاندیدا سازی روی می آورند که هم با تحلیلهای گذشته‌شان تناقض دارد و هم بار تحلیلی اظهارتشان بسیار آسیب پذیر است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش امید،دکتر صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران از جمله چهره‌های سیاسی است که رسانه‌ها اعم از اصولگرا و اصلاح طلب مکررا برای تحلیل برخی رویدادهای سیاسی به سراغ او می روند. شاید همین کثرت حضور در رسانه ها و اظهارنظرهای مختلف در حوزه‌های گوناگون باشد که تحلیل های ایشان درباره رخدادهای سیاسی را با کمال پوزش از دکتر زیباکلام نمی توان جدی گرفت.

جدای از کثرت اظهارنظر درباره موضوعات گوناگون شاید عدم اطلاع دقیق از مواضع گروه های مختلف سیاسی باعث شده تحلیلهای دکتر زیباکلام همواره با موج رسانه‌ای همراه باشد .به عنوان مثال ایشان در گفت‌وگو با روزنامه آرمان روز شنبه-هفتم شهریور- به انتخابات مجلس آینده اشاره کرد و بر لزوم ریاست حجت الاسلام ناطق نوری در مجلس دهم تاکید کرد . این در حالی است که دکتر زیباکلام در تاریخ 23 شهریور 92 در گفت‌وگو با سایت فرارو تاکید کرد که گر جبهه متحد اصلاح طلبان بتواند بالنسبه در انتخابات اسفند 94 موفق باشد مطمئن باشید رئیس مجلس آینده آقای دکتر محمد رضا عارف خواهد بود.

او همچنین در مصاحبه روزنامه آرمان ضمن مرور انتخابات ریاست جمهوری از تلاشش برای پیروزی دکتر روحانی در این انتخابات و عدم تمایلش برای پیروزی دکتر عارف سخن گفته است با این حال دکتر زیباکلام در 20 خرداد 91 یعنی یکسال قبل از انتخابات ریاست جمهوری در گفت وگو با سایت قانون تاکید کرد که اگر دکترعارف کاندیدا شود  دوم خرداد تکرار می‌شود او در همان مصاحبه گفته قای هاشمی رفسنجانی در صورت تحقق نامزدی عارف ممکن است از اسحاق جهانگیری، حسن روحانی یا فی‌المثل دکتر محمدعلی نجفی بخواهند که به نفع عارف کنار روند.

اینگونه اظهارنظرهای متناقض آن هم از سوی استاد دانشگاه تهران که از او به عنوان تحلیل‌گر نام برده می شود در حالی صورت می گیرد هنوز اظهارنظری درباره کاندیداتوری افراد از جمله دکتر عارف و حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری رسما مطرح نشده است البته ظرفیت فضای سیاسی و رسانه ای کشور برای شنیدن و انتشار تحلیل‌های مختلف در حد مطلوبی قرار دارد و مطمئنا افکار عمومی از خواندن و شنیدن تحلیلهای جامع و منطقی استقبال می کنند به شرط آنکه واقعا بتوان از آن به عنوان " تحلیل" نام برد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
15
4
دکتر زیباکلام شأن استاد بودن خودش رو رعایت نمیکنه و عادت کرده به سطحی و کم مایه صحبت کردن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین