کد خبر: ۳۱۶۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

صالحی: فردو نماد علمی خواهد بود/ فاز تجاری‌سازی فن‌آوری هسته‌ای آغاز می‌شود

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: سایت فردو به یک مرکز عمده تحقیقاتی در فن‌آوری هسته‌ای و علوم مختلف فیزیک تبدیل می‌شود و نماد علمی در عرصه‌ی بین‌المللی خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
علی اکبر صالحی صبح روز دوشنبه در مراسم افتتاح جاده اختصاصی منتهی به سایت شهید دکتر علی محمدی (فردو) افزود: با افتتاح این پروژه مهم که به دستور مقام معظم رهبری کلید خورد و متاسفانه مدتی طول کشید تا به پایان برسد ما بهتر و بیش‌تر می‌توانیم قدر فرزندان خود را که در این سایت فعالیت می‌کنند دانسته و از آن‌ها حفاظت کنیم.

او گفت: جاده قدیم منتهی به فردو خطرناک بود و اهمیت این پروژه برای این است که خطرات کم‌تری امروز کارکنان این سایت را تهدید می‌کند.

صالحی گفت:‌ فردو نماد استقلال سیاسی ماست و برای آن هزینه پرداختیم. دشمنان خیلی تلاش کردند تا مردم را با تحریم‌ها تحت فشار قرار دهند و آن‌ها را از حکومت دور کرده و به خیابان بریزند، اما مقاومت مردم نشان داد که آن‌ها از حکومت جدا نمی‌شوند.

وی با بیان این که امروز برخی می‌گویند طرف مقابل در مذاکرات وین دست بالا را داشته است گفت: این چه حرفی است که برخی می‌گویند آن‌ها به هر چه می‌خواستند رسیدند؛ اگر این طور است چرا برسر برجام در آمریکا یک جدال جدی سیاسی در گرفته است. برخی هم می‌گفتند این جدال صحنه‌سازی است. اما هر چه زمان پیش می‌رود بیش‌تر متوجه می‌شویم که این جدال سیاسی واقعی است. لابی صهیونیستی در برخی از کشورهای همسایه میلیون‌ها دلار هزینه می‌کند تا فضای افکار عمومی در آمریکا و جهان را نسبت به توافق هسته‌ای متاثر سازد. بنابراین معتقدم حتما ایران دستاوردی داشته است که آن‌ها این طور به چالش افتادند.

او افزود:‌ ما غنی‌سازی، تحقیق و توسعه، آب سنگین و فردو را حفظ کردیم و هم‌چنین آن‌ها متعهد شدند در بالا بردن سطح فن‌آوری هسته‌ای به ما کمک کنند.

صالحی تاکید کرد:‌ این مذاکرات البته برای ما برد - برد بوده است. ما به اعتبار فتوای رهبری که بسیار تاریخی و سرنوشت ساز برای خلع سلاح کلیه‌ی سلاح‌های کشتار جمعی اعم از هسته‌ای، شیمیایی و بیوتکنولوژی است توانستیم موانع و نگرانی‌ها را رفع کنیم. آن‌ها سعی کردند راه‌هایی که به سمت انحراف از مسیر صلح‌آمیز است را به روی ما سد کنند و اتفاقا ما در این مسیر به آن‌ها کمک کردیم چرا که به دنبال سلاح نبوده و نیستیم.و این مساله الگویی برای دیگران است. ما معتقدیم معاهده ان.پی.تی باید مستحکم باشد.

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: فعالیت‌های هسته‌ای‌مان وارد یک فاز جدید شده است. از حالا به بعد فاز تجاری‌سازی آغاز می‌شود و وارد مرحله هزینه و فایده می‌شویم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین