کد خبر: ۳۱۶۶۵۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶

آیا نخریدن «خودروی ایرانی» خیانت است؟

کمپین « نخریدن خودروی بی کیفیت ایرانی» چند وقتی است به صورت خودجوش از سوی مردم به راه افتاده تا خودروسازان را مجبور کند قیمت خودروهایشان را پایین تر بیاورند و کیفیت بهتری به آنها بدهند.
آفتاب‌‌نیوز :
در یکی دو سال گذشته خودروسازان داخلی هربار به بهانه تحریم ها و بالا رفتن نرخ ارز، قیمت خودروها را بالاتر بردند. این در حالی است که هیچگاه این افزایش قیمت با بالارفتن کیفیت و ایمنی خوروها همراه نبود و این موضوع مهم همواره یکی از مهم ترین شکایت های مردمی در چند سال اخیر بوده است.

حالا بعد از پایان مذاکرات هسته ای و زمزمه کاهش تحریم ها و همچنین رفت و آمد شرکت های معتبر خودروسازی به کشور، برخی از مردم توقع دارند که قیمت خودروها کاهش یابد و یا خودروهای ارزان تری وارد کشور شود. همین مساله موجب شده است تا خریداران برای خودرو جدید تردید داشته باشند و از سوی دیگر برخی کاربران شبکه های اجتماعی کمپین نخریدن خودرو داخلی را راه اندازی کرده اند. کمپینی که در اعتراض به کیفیت پائین خودرو های داخلی و قیمت بالای آنها از شما می خواهد که خودرو صفر داخلی نخرید تا مدیران شرکت های خودروسازی مجبور به کاهش قیمت و یا افزایش کیفیت محصول شوند.

اما خودروسازان صریحا اعلام کردند که هیچگونه کاهش قیمتی اتفاق نخواهد افتاد و مردم به این موضوع امید نداشته باشند. این اظهار نظر از سوی مسئولین خودروسازی باعث شد که پویش خودجوشی برای نخریدن خودرو و «نه» گفتن به خودروی بی کیفیت داخلی  به راه بیفتد که خودروسازان با پارکینگ های چندهزارتایی از خودروهای فروش نرفته روبرو شوند.

«محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت معدن و تجارت در آخرین اظهارنظر خود درباره این موضوع، «پویش نخریدن خودروی ایرانی» را خیانت دانست و گفت: « : اگر کسی چنین کمپینی را دنبال کند به نیروی انسانی و اشتغال و تولید داخلی و درآمد ملی خیانت می‌کند.»
 
منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
2
آقای نعمت زاده شما که ادعای مسلمان بودن دارید لطف کنید به سولات زیر پاسخ منطقی دهید: 1- چرا همین خودروها به قیمت یک سوم به دیگر کشورها فروخته می شود تازه برگشت هم می خورد 2- چرا 35 ساله ما هیچ بهبودی در کیفیت خودرو نمی بینیم ؟ 3- آیا با 12 هزار دلار که حدود پول یک پژو میشه نمی توان یک خودروی متوسط اروپایی یا بفرض هیوندای کره ای خرید 4- آقای نعمت زاده: شما فکر جیب و پاداشها نجومی خود هستید و اصلاً نگران از دست دادن جان مردم بر اثر این خودروهای بی کیفیت و مرگ تدریجی ناشی از آلودگی ها نیستید، و در پایان یاداور می شویم که شما 35 ساله که خون مردم را در شیشه کرده اید و ظلمی از این آشکارتر وجود ندارد که 35 سال جنس آشغال گران به مردم بدید، عین دزدی و خیانت مگر شاخ و دم دارد. خدایا هر چه زودتر ما ملت ایران رو از شر این دو غده سرطانی نجات بده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
2
ما مردم ايران بيش از حد چشم هم چشمي شديم اولا اين ماشينها چيني هستن نه ايراني زيرا مقايسه كنيد ماشين پيكان قبل از انقلاب را با ماشينهاي بعد از انقلاب پس نخريدن نه تنها خيانت نيست بلكه خدمتي است براي مردم ايران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
2
اخه وزيري كه زوركري ميتوني حرف بزني اين همه سال خودرو سازا خون

مردمو كردن توي شيشه ان زمان تو كجا بودي كه بگي اين خيانت به مردم بالاغيرتا دكتر روحاني اين وزرير بركنار كن ما دوست داريم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
2
شما و بقیه همدستانتان خیانتکارید.
ما که اینجا دستمان به جایی بند نیست، اما بدانید که باید در دادگاه الهی جوابگو باشید
مردم ایران شما را نخواهند بخشید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین