کد خبر: ۳۱۸۰۴۳
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶

وزیردفاع عراق ازسوء‌قصد جان سالم به در برد

کاروان خودروی حامل وزیر دفاع عراق روز دوشنبه در نزدیکی شهر بیجی هدف حمله تک تیراندازان ناشناس قرار گرفت، اما در این حمله آسیبی به وی نرسید.
آفتاب‌‌نیوز :
یک منبع عراقی اعلام کرد: کاروان خودروی حامل «خالد العبیدی» وزیر دفاع در شمال شهر تکریت مورد حمله تک تیراندازان قرار گرفت.

به گفته این منبع عراقی، وزیر دفاع در حال بازدید از عملیات صلاح الدین در منطقه «تل البو جراد» در شمال تکریت بود که مورد سوء قصد قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، وی افزود: در این حمله آسیبی به وزیر دفاع نرسید اما یکی از همراهمان وی زخمی شد.

گفته شده که گروهک تروریستی داعش در این حمله نافرجام نقش داشته است.

** گروهک تروریستی داعش 127 کودک را در شمال عراق ربود

به گزارش براثا، مموزینی مسوول اطلاع رسانی حزب دمکراتیک کردستان در شهر موصل عراق امروز دوشنبه اعلام کرد: گروهک تروریستی داعش 127 کودک را در موصل واقع در شمال عراق ربود.

وی افزود: پدر یکی از کودکان که داعش وی را ربوده بود، به دلیل اینکه قصد داشت مانع از ربوده شدن فرزندش شود، از سوی داعشی ها به قتل رسید.

مموزینی در گفت وگوی مطبوعاتی خود با بیان اینکه گروهک تررویستی داعش در چند روز گذشته 127 کودک را در رده سنی 11- 15 سال ربوده است، افزود: این گروهک کودکان را به اردوگاه های ویژه منتقل کرده تا به آنها چگونگی استفاده از سلاح و انجام عملیات های تروریستی را آموزش دهد.

این درحالی است که گروهک تروریستی داعش اخیرا، صدها تن از کودکان عراقی را به منظور انجام عملیات های انتحاری و آموزش افکار و اندیشه های افراطی این گروهک ربوده است.

**داعش 35 جوان عراقی را در غرب کرکوک ربود
به گزارش خبرگزاری براثا از شهر کرکوک عراق یک منبع امنیتی در استان کرکوک اعلام کرد: گروههای مسلح وابسته به گروهک تروریستی داعش، روستای «الخان» در شهرستان الحویجه واقع در 55 کلیومتری جنوب غرب کرکوک را محاصر کردند و 35 جوان این منطقه را ربوده و آنان را به مکان نامعلومی منتقل کردند. 

این منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، افزود: عملیات ربایش این جوانان پس از آن صورت گرفت که تعدادی از ساکنان این منطقه پرچم داعش را آتش زدند و از این اعضای این گروه خواستند که منطقه را ترک کنند.

گروه تروریستی داعش در تابستان سال 1393 بخش هایی از خاک کشورهای عراق و سوریه را به اشغال خود درآورد و مرتکب جنایات بیشماری شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین