کد خبر: ۳۱۸۰۶۳
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰

فراکسیون رهروان ولایت: نیروهای افراطی اصولگرا با شیوه‌های تخریبی راه به‌جایی نمی‌برند

اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس تأکید کردند که در جریان اصولگرایی، تندروی‌های سیاسی هیچ جایگاهی ندارد، و به‌طور حتم افراد وابسته به جریان‌های تندرو نمی‌تواند طیف‌های باسابقه و تأثیرگذار اصولگرایی را حذف کنند، بلکه تلاش‌های ان‌ها در طرح اتهامات و مسائل نسبت به شخصیت‌های برجسته این جریان، در نهایت منجر به حذف خود آن‌ها می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
اظهارات روزهای اخیر یکی از اعضای جریان تندرو درخصوص اتحاد اصولگرایان و این که طیف رهروان ولایت در دستیابی به وحدت توفیق نخواهد یافت تداعی کننده روایت همیشگی فرافکنی این جریان در خصوص مقوله اتحاد در جریان اصولگرایی است. چه این که در حداقل دو انتخابات اخیر این جریان منادی انشقاق بود و امروز با نزدیک شدن به انتخابات مجلس دهم با تفکیک و تجزیه جریان اصولگرایی در پی آن است که به جای حل مشکل وحدت خود با مابقی اصولگرایان، جریان اصولگرایی را لایه لایه کنار زده و درنهایت اصولگرایی را به شعاع محدود خود محدود کند.در این بین این اظهارات با انتقادی برخی نمایندگان مجلس و اعضای شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت روبهرو شده است.

حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: متأسفانه فعالیت‌ جریان‌های تندرو در بدنه اصولگرایی کشور، همواره یکی از مشکلات این جریان بوده و این‌گونه فعالیت‌ها و سیاست‌هایشان تبعات بسیاری را برای جریان اصولگرایی به‌دنبال داشته است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شرایط کنونی جریان‌های تندرو اصولگرایی در حال منزوی شدن هستند، افزود:‌ قطعا اظهارات تخریبی و طرح اتهامات بی پایه و اساس، به مصلحت افراد تندرو نیست.

وی ادامه داد: اظهارات اشتباه، غیرکارشناسی و عجولانه اعضای جریان‌های تندرو اصولگرا نشان‌دهنده تأثیر چشمگیر شخصیت‌های برجسته اصولگرایی به‌ویژه دکتر لاریجانی است، از طرف دیگر این موضوع واضح و مبرهن است که رئیس مجلس یکی از شخصیت های موثر در این جریان بوده است، از این‌رو تندروها از نقش وی در بدنه اصولگرایی نگران هستند.

سبحانی نیا با اعلام اینکه فراکسیون رهروان ولایت همواره بر اساس مبانی اصولگرایی حرکت کرده و می‌کند، تصریح کرد: به‌طور حتم اعضای این فراکسیون بر این اعتقاد هستند که محور وحدت جریان اصولگرا، جامعتین خواهد بود و فراکسیون همواره از وحدت اصولگرایان حمایت کرده است.

نایب رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، گفت: به‌طور حتم نیروهای افراطی اصولگرا با شیوه‌های تخریبی راه به جایی نمی‌برند و به نظر من این دست افراد نه در اردوگاه اصولگرایی جایی دارند و نه جایگاهی در بین مردم خواهند داشت.‌

 تندروی‌های سیاسی در جریان اصولگرایی هیچ جایگاهی ندارد/رهروان‌ولایت بر مبنای اصولگرایی حرکت می‌کند

همچنین عوض حیدرپورشهرضایی در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به اظهارات مطرح شده، گفت: فعالیت گروه‌های قطعا یکی از عوامل انشقاق در جریان اصولگرایی است، زیرا بدنه جریان هیچ وقت سیاست‌ها و تندروی‌های این افراد را بر نمی‌تابد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه یکی از مسائل اصلی به وحدت نرسیدن اصولگرایان، فعالیت و تنش‌زایی جریان‌های تندرو است، ادامه داد: در شرایط کنونی اگر اعضای این گروه‌های به‌دنبال حضور در جریان اصولگرایی هستند، باید در جهت تغییر نگرش و رویکرد گام بردارند.

حیدرپور با تأکید بر اینکه در جریان اصولگرایی، تندروی‌های سیاسی هیچ جایگاهی ندارد، تصریح کرد: به‌طور حتم افراد وابسته به جریان‌های تندرو نمی‌تواند طیف‌های باسابقه و تأثیرگذار اصولگرایی را حذف کنند، بلکه تلاش‌های ان‌ها در طرح اتهامات و مسائل نسبت به شخصیت‌های برجسته این جریان، در نهایت منجر به حذف خود آن‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه سابقه دکتر لاریجانی از زمان انقلاب نشان می‌دهد که وی همواره و در تمام ادوار در خط جبهه اصولگرایی نقش و تأثیر به سزایی داشته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: قطعا به وحدت رسیدن اصولگرایان روند و مسیر خود را طی می‌کند، حال افراد و جریان‌ها تندرو اگر به‌دنبال جا نماندن از این فرآیند هستند، باید نخست دست از سیاست‌ها و افکار خود بردارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین