کد خبر: ۳۱۸۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
کشتی فرنگی قهرمانی جهان؛

قاسم رضایی مدال نقره قهرمانی جهان را به گردن آویخت

قاسم رضایی فرنگی کار وزن 98 کیلوگرم ایران در فینال این وزن در رقابت های قهرمانی جهان در آمریکا مقابل حریف جوان ارمنستانی مغلوب شد و مدال نقره گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، نخستین روز رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان از ساعت 21:30 دوشنبه شب به وقت تهران در ورزشگاه آرلینس آرنا شهر لاس وگاس آمریکا آغاز شد.

در فینال وزن 98 کیلوگرم قاسم رضایی دارنده مدال طلای المپیک لندن و دو مدال برنز پیکارهای قهرمانی جهان برابر آرتور آلکسانیان (قهرمان جهان 2014- دارنده برنز المپیک 2012- نقره جهان 2013 و قهرمان اروپا) از ارمنستان رفت.

در وقت اول رضایی به دلیل دریافت اخطار در خاک حریف جوان ارمنی قرار گرفت و اسیر بارانداز وی شد و 2 بر صفر عقب افتاد.

در سه دقیقه دوم رضایی کمی پرتحرک تر ظاهر شد و یک اخطار کم کاری به آلکسانیان دادند که رضایی نتوانست از این موقعیت استفاده کند و درنهایت این کشتی با نتیجه 3 بر صفر به سود آلکسانیان به پایان رسید تا رضایی در جایگاه دوم قرار گیرد ومچنان در حسرت کسب مدال طلای رقابتهای جهانی بماند.

آلکسانیان سال گذشته و در رقابت های قهرمانی سال 2014 جهان در تاشکند ازبکستان در مرحله نیمه نهایی قاسم رضایی را شکست داده بود.

فرنگی کار مازندرانی تیم ملی در دور نخست با قرعه استراحت مواجه شد و در دور دوم اسلام ماگمدوف، قهرمان بازی های اروپایی از روسیه را با نتیجه 4 بر 2 شکست داد.

قهرمان المپیک لندن و دارنده دو مدال برنز رقابت های قهرمانی جهان در دور سوم رقابت های وزن 98 کیلوگرم قهرمانی جهان برابر دانیل گابریا از کوبا قرار گرفت ووی را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی رفت.

وی در این مرحله جنک ایلدیم (نفر سوم جهان) از ترکیه را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد.

رضایی در مرحله نیمه نهایی الیس گوری قهرمان سال 2011 جهان را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و به فینال وزن 98 کیلوگرم راه یافت.

در این وزن اسلام ماگمدوف از روسیه و دیمیتری تیمچنکو از اوکراین مشترکا سوم شدند.
همچنین سعید عبد ولی و قاسم رضایی دو سهمیه المپیک در وزن های 75 و 98 کیلوگرم کشتی فرنگی برای کشورمان گرفتند.

مهدی زیدوند در وزن 66 کیلوگرم در دور اول این وزن با شکست برابر حریفی از اسلواکی از دور مسابقات حذف شد تا برای کسب سهمیه در این وزن چشم به سایر رقابت های انتخابی داشته باشیم.

در فینال وزن 75 کیلوگرم رومن ولاسف (قهرمان المپیک 2012 لندن و دارنده مدال نقره جهانی 2013) برابر مارک مادسن که در مرحله نیمه نهایی عبد ولی را شکست داد با نتیجه 6 بر صفر به پیروزی رسید و قهرمان وزن 75 کیلوگرم شد.

در این وزن اندرو بسیک از آمریکا و دوژان کارتیکوف از قزاقستان مشترکا سوم شدند و سعید عبد ولی نماینده ایران به همراه الوین مورسالیف (دارنده برنز جهان و قهرمان بازی های اروپایی 2015) به طور مشترک پنجم شدند.

تیم روسیه در روز نخست با کسب یک مدال طلا و دو برنز از نظر تیمی در صدر جدول رده بندی قرار دارد.

رقابت های کشتی فرنگی در وزن های 59 ، 66 ، 71 ، 75 ، 80 ، 85 ، 98 و 130 کیلوگرم برگزار می شود و به غیر از وزن های 71 و 80 کیلوگرم بقیه وزنها می توانند سهمیه المپیک برزیل را بگیرند.

پنجاه و هفتمین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی سال 2015 جهان و کسب سهمیه المپیک 2016 ریو روزهای 15 تا 19 شهریور در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین