کد خبر: ۳۱۸۳۱۴
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
نیازی به وتوی اوباما نیست

حمایت 41 سناتور دموکرات از توافق هسته ای با ایران

با اعلام حمایت سناتور «گری پیترز» و «ریچارد بلومنتال» از توافق هسته‌ای، شمار حامیان این سند بین‌المللی در سنا به 41 نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز : به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال سه سناتور دموکرات دیگر آمریکا روز سه شنبه پس از بازگشت از تعطیلات تابستانی حمایت خود از توافق هسته‌ای را اعلام کردند. این امر موجب شده است تا باراک اوباما رییس جمهور آمریکا برای اجرای این توافق دیگر نیازی به استفاده از حق وتوی خود نداشته باشد.

به گزارش آفتاب، گری پیتر، ران وایدن و ریچارد بولو منتال سه سناتور دموکراتی هستند که اعلام کردند از توافق هسته‌ای حمایت می‌کنند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی با حمایت قاطع دموکرات‌های سنا از این توافق دیگر قطعنامه کنگره برای مخالفت با توافق هسته‌ای دیگر روی میز اوباما نخواهد رفت.

براساس قانون نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای قانون‌گذاران آمریکا از زمان حصول این توافق در اواسط ماه ژوئیه 60 روز فرصت داشتند تا آن را مورد بررسی قرار دهند و در نهایت رای خود را درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اعلام کنند.

سناتور بولومنتال روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای در حمایت از برجام گفت: اگرچه این توافقی نیست که من قرار بود روی میز مذاکره بپذیریم اما بهتر از عدم توافق است.

وی ادامه داد:‌ تصمیم‌گیری درباره این توافق برای من بسیار سخت بود، اما من آن را براساس آگاهی و قاطعیت گرفته‌ام.

به نوشته وال استریت ژورنال رییس جمهور آمریکا پیش از این تهدید کرده بود اگر قطعنامه مخالفت با توافق هسته‌ای در کنگره تصویب شود آن را وتو خواهد کرد در این صورت قانون گذاران برای لغو وتوی رییس جمهور به دو سوم آرا نیاز خواهند داشت. اکنون با توجه به حمایت قاطع دموکرات‌های سنا از این توافق اوباما دیگر نیازی به استفاده از وتو نخواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین