کد خبر: ۳۱۸۳۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

آمریکا نام 3 رهبر حماس را در لیست "تروریسم" قرار داد/ واکنش حزب‌الله و حماس

آمریکا اعلام کرد که اسامی سه رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" را در لیست تروریسم قرار داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه در بیانیه‌ای تصریح کرد که محمد ضیف فرمانده کل گردا‌ن‌های قسام، یحیی سنوار از رهبران بارز حماس و روحی مشتهی عضو دفتر سیاسی این جنبش در لیست تروریسم واشنگتن قرار گرفته‌اند.

به گزراش سایت شبکه الجزیره،محمد ضیف بیش از دو دهه است که از سوی رژیم صهیونیستی تحت تعقیب است. ضیف شاهدی تاریخی بر افزایش توان و قدرت مقاومت و ضربات سخت آن به دشمن صهیونیستی است که این رژیم بارها درصدد ترور وی برآمده است اما هر بار ضیف از ترور جان سالم به در برده است و تا به امروز نیز با قدرت گردان‌های قسام را فرماندهی می‌کند.

سنوار و مشتهی در جریان قرارداد وفاداری با آزادگان در اکتبر سال 2011 از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شدند.

همچنین سمیر قنطار اسیر آزاده لبنانی یکی دیگر از افرادی است که در لیست تروریسم واشنگتن قرار گرفته است.

یک رهبر حزب الله: حکم واشنگتن علیه رهبران حماس هیچ ارزشی ندارد

مسئول پرونده فلسطین در حزب الله لبنان حکم واشنگتن در خصوص قرار دادن نام سه رهبر حماس در لیست تروریسم را کاملا بی‌ارزش خواند و گفت که این اقدام تازه‌ای از جانب آمریکا نیست، زیرا هدف راهبردی این کشور حمایت از رژیم صهیونیستی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حسن حب الله شامگاه روز سه شنبه در گفتگو با الرساله نت اظهار داشت که آمریکا با تمامی طرف‌هایی که در برابر دشمن صهیونیستی می‌ایستند صرف نظر از اینکه چه تابعیتی دارند، دشمنی می‌کند بنابراین، گروه‌های مقاومت باید با یکدیگر متحد شده و با طرح‌ها و توطئه‌های شوم آمریکایی‌ها مقابله کنند.

حب الله اظهار داشت که آمریکا با این کار می‌خواهد پس از توافق هسته‌ای با ایران به رژیم صهیونیستی دلگرمی دهد و نشان دهد که این توافق هیچ خدشه‌ای به رژیم صهیونیستی و امنیت آن وارد نمی‌کند.

وی تاکید کرد که آمریکا قبلا نیز اسامی و سازمان‌های سیاسی زیادی را در لیست تروریسم قرار داده بود و این احکام فاقد هرگونه ارزش و اعتباری است.

این رهبر حزب الله در پاسخ به این سوال که آیا حکم صادره علیه رهبران حماس می‌تواند به مقاومت ضربه بزند یا نه، تصریح کرد که رژیم صهیونیستی در ضربه وارد کردن به مقاومت قدرت مطلق یا چندجانبه ندارد و خوب می‌داند که اگر کوچک ترین چشم بدی به مقاومت داشته باشد، باید خود را برای پاسخی سخت و کوبنده آماده کند.

حسن حب الله تاکید کرد که پاسخ مقاومت به هرگونه تجاوز دشمنان علیه رهبران خود چه در غزه و چه در لبنان بسیار سخت و دردناک خواهد بود.

حب الله اظهار داشت که شرایط دیگر مانند گذشته نیست و رژیم صهیونیستی امروز می‌داند که هر حماقتی مرتکب شود باید خود را برای پاسخی سخت آماده کند و اکنون معادلات تغییر کرده است و آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌توانند جلوی واکنش‌های مقاومت به هرگونه تجاوز احتمالی را بگیرند.

حماس: آمریکا نفاق خود و جانبداری از رژیم صهیونیستی را ثابت کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" اقدام آمریکا به قرار دادن نام رهبران آن در لیست تروریسم را به شدت محکوم کرد و گفت که واشنگتن نفاق و جانبداری خود از رژیم صهیونیستی و جنایت‌های آن علیه ملت فلسطین را ثابت کرد.

یکی از رهبران حماس شامگاه روز سه شنبه در گفتگوی ویژه با به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین اظهار داشت که آمریکا از قدیم الایام حامی و جانبدار رژیم صهیونیستی بوده است و به هر شیوه‌ای تلاش می‌کند تا بر جنایت‌های این رژیم علیه ملت فلسطین سرپوش بگذارد.

دکتر صلاح بردویل تصریح کرد: آمریکا که انواع سلاح و تجهیزات پیشرفته در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد تا با آن کودکان و زنان فلسطینی را به خاک و خون بکشد و خانه‌هایشان را بر سرشان خراب کند، خود نیز شریک این رژیم در این جنایت‌ها است.

بردویل خاطرنشان کرد که این اقدام آمریکا پرده از نفاق و حمایت علنی آن از رژیم صهیونیستی برداشت.

وی گفت که آمریکا قبل از اینکه به فکر تروریست خواندن دلاورمردان فلسطینی باشد، باید در آینه به چهره قبیح و زشت خود بنگرد و ببنید تروریسم را چه کسی به وجود آورده است و مسبب تمامی قتل و کشتارها در سراسر دنیا چه کسی است.

وی قراردادن اسامی رهبران حماس در لیست تروریسم آن هم در شرایطی که صهیونیست‌های متجاوز جنایت‌های خود علیه ملت فلسطین را شدت بخشیده‌اند و در جنگ تابستان گذشته نیز وحشیانه‌ترین جنایت‌ها را علیه فلسطینیان مرتکب شدند، مایه تعجب خواند.

از سوی دیگر، سخنگوی جنبش حماس در خارج اظهار داشت که حماس جنبش آزادی بخش ملی است و هیچ وجه مشترکی با تروریسم ندارد.

حسام بدران خاطرنشان کرد که اقدام آمریکا به قراردادن نام رهبران حماس در لیست تروریسم اروپا نشأت گرفته از موضع جانبدارانه آن از رژیم صهیونیستی است و ما این اقدام به تجاوزی علیه تمامی ملت فلسطین می‌دانیم.

بدران تصریح کرد: این رهبران حماس از حمایت همه جانبه ملت فلسطین برخوردارند و تروریست‌های حقیقی سران رژیم صهیونیستی هستند که زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون می‌کشند و به طور عمد وحشیانه‌ترین جنایت‌ها را علیه ملت فلسطین مرتکب می‌شوند.

لازم به ذکر است که وزارت خارجه آمریکا امروز سه شنبه در بیانیه ای تصریح کرد که محمد ضیف فرمانده کل گردان‌های قسام، یحیی سنوار از رهبران بارز حماس و روحی مشتهی عضو دفتر سیاسی این جنبش در لیست تروریسم واشنگتن قرار گرفته اند.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین