کد خبر: ۳۱۸۳۸۰
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

تعطيلي شرکت صادر كننده صورت وضعيت اتوبوس زائران عراقي با ١١ كشته

رییس پلیس راه استان همدان گفت: برابر تصمیم روز جاری کمیسیون ماده 12 که در تهران با حضور نمایندگان پلیس راه و سازمان حمل و نقل تشکیل شد، شرکت مسافربری 'جهان گشت مهر' شهر قم که به اتوبوس دارای نقص فنی و تصادفی صورت وضعیت داده بود به مدت یک سال تعطیل شد.
آفتاب‌‌نیوز : سرهنگ مهدی شاکری شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: لاستیک های اتوبوسی که یکشنبه پانزدهم شهریور در استان همدان تصادف کرد و 36 نفر کشته و مجروح داشت، صاف بود و برابر مقررات، مدیر فنی شرکت بایستی بازدید و در صورت نقص فنی از سرویس دهی به این اتوبوس خودداری می کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اتوبوس از ارتفاع سقوط نکرده و فقط بر روی سقف واژگون شده، سرعت اتوبوس غیرمجاز نبوده و مدل ساخت خودرو سال 90 بوده و جزو خودروهای فرسوده به شمار نمی رفته است که با این تفاصیل این تعداد تلفات هیچگونه توجیهی ندارد.

سرهنگ شاکری گفت:بالا بودن شمار تلفات در این سانحه رانندگی موید ضعف توجه به استاندارد 4160 مربوط به استحکام اتاق اتوبوس است.

رییس پلیس راه استان همدان اضافه کرد : استاندارد 4160 مربوط به استحکام اتاق اتوبوس است که مقرر شده از ابتدای سال 93 این تست توسط سازندگان اتوبوس انجام شود که متاسفانه تا کنون اجرایی نشده است.
وی اضافه کرد: موضوع عدم استحکام اتاق اتوبوس های اسکانیا نیز از طریق پلیس راهور نیروی انتظامی پیگیری شده است.

بر اثر واژگونی اتوبوس اسکانیا حامل زائران عراقی در شامگاه یکشنبه هفته جاری در کیلومتر پنج جاده ملایر- بروجرد 11 عراقی کشته و 25 نفر مجروح شدند.

این اتوبوس از قم به سمت مرز مهران عزیمت می کرد که حادثه یاد شده رخ داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین