کد خبر: ۳۱۸۴۰۲
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

گفت‌وگوی تلفنی کری و نتانیاهو درباره‌ی ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که جان کری و بنیامین نتانیاهو در تماس تلفنی درباره‌ی ایران نیز گفت‌وگو کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه‌شنبه خود از تماس تلفنی جان کری، وزیر امور خارجه این کشور و بنامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و گفت‌وگوی آن‌ها درباره‌ی موضوعات مختلف شامل یمن، سوریه، عراق، ژاپن، ترکیه، سومالی، ایران و غیره خبر داد.

کربی در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی درباره‌ی نقش ایران در عراق گفت: آن چه ما درباره‌ی این مساله گفته‌ایم هنوز هم تغییر نکرده است، این که ما نگرانی آن‌ها (ایرانی‌ها) را درک می‌کنیم. ایران با عراق مرز مشترک زیادی دارد.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با ادعای این که ایران از گروه‌های شیعه در عراق حمایت می‌کند افزود: ما ازاین پشتیبانی‌ها مطلعیم اما پیام ما به ایران و هر کشور دیگری در منطقه این است که اگر می‌خواهید در عراق حضور داشته باشید باید از طریق دولت این کشور به صورت رسمی باشد.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، کری در تماس تلفنی‌اش با نتانیاهو علاوه بر این بر ادامه تعهد واشنگتن به حفظ امنیت اسراییل و ادامه روابط نظامی و امنیتی میان آمریکا و اسراییل تاکید کرده است.

به گزارش ایسنا، آمریکا در حالی این ادعاها را مطرح کرده است که ایران هرگونه اتهام مبنی بر دخالت تهران در عراق را رد می‌کند و تاکید کرد که حضور ایران در عراق برای مقابله با داعش تنها برای مشاوره و آموزش نیروهای عراق است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین