کد خبر: ۳۱۸۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷

دولت چین کنسرت «بون جووی» را لغو کرد

کنسرت «بون جووی»، خواننده راک آمریکایی که قرار بود برای اولین‌بار در چین برگزار شود، توسط دولت این کشور لغو شد.
آفتاب‌‌نیوز :
دولت چین هنوز دلیلی برای لغو کنسرت «بون جووی» نیاورده، اما گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که این ستاره موسیقی راک از تصویر «دالایی لاما» در پس‌زمینه یکی از کنسرت‌هایش استفاده کرده و به همین دلیل مورد غضب مقامات چینی قرار گرفته است.

«فایننشنال تایمز» گزارش داده که وزارت فرهنگ چین پس از این‌که متوجه شد «بون جووی» در کنسرت سال 2010 در تایوان در مقابل تصویری از «دالایی لاما» برنامه اجرا کرده و چند پیام توییتری نیز درباره رهبر تبت منتشر کرده، اقدام به لغو اجرای این خواننده برنده‌ی جایزه گِرمی در این کشور کرد.

به گزارش ایسنا، گروه راک آمریکایی «لینکین پارک» نیز در سال 2011 و پس از گرفتن عکس با «دالایی لاما» در کنفرانسی در لس‌آنجلس، برای همیشه از سفر به چین منع شد. همچنین به‌تازگی کنسرت گروه موسیقی «مرون فایو» به‌ دلیل تبریک تولد اعضای گروه به «دالایی لاما» در ژانویه لغو شد.

مقامات چینی در سال 2012 نیز از «دیوید کمرون» - نخست‌وزیر انگلیس - به‌ دلیل ملاقات با «دالایی لاما» به شدت انتقاد کردند، چون «دالایی لاما»‌ را فردی تفرقه‌انگیز و گرگی در لباس راهبه قلمداد می‌کنند.

دولت چین با نزدیک شدن به پنجاهمین سالگرد استقلال تبت به‌عنوان یک منطقه مستقل، بیش از پیش نسبت به این مسائل حساسیت پیدا کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین