کد خبر: ۳۱۸۵۴۱
تعداد نظرات: ۸۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴

۱۰ راهکار برای درمان کم خونی

عوامل متعددی در بروز کم خونی نقش دارد. گاهی این هموگلوبین توسط مغز استخوان تولید نمی شود و در برخی موارد این هموگلوبین ها به صورت خونریزی از بدن دفع می شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
گفته می‌شود ۵۰ درصد خانم‌های باردار و نیمی از دختران و زنان ۱۴ تا ۴۳ سال دچار کمبود آهن هستند و حدود یک‌سوم این افراد از کم‌خونی شدید رنج می‌برند.

آمارهای نگران‌کنند‌ه‌ای از فقر‌آهن و کم‌خونی در بین ایرانی‌ها بخصوص خانم‌ها و دختران ایرانی به گوش می‌رسد. آن‌طور که گفته می‌شود ۵۰ درصد خانم‌های باردار و نیمی از دختران و زنان ۱۴ تا ۴۳ سال دچار کمبود آهن هستند و حدود یک‌سوم این افراد از کم‌خونی شدید رنج می‌برند.

کم خونی انواع مختلفی دارد. از کم خونی ناشی از فقر آهن گرفته تا تالاسمی و انواع نادر آن. با دکتر «سمیه خمسی»، فوق تخصص خون و سرطان بالغین، عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت وگویی ترتیب داده ایم تا بیشتر با انواع رایج کم خونی، علائم و روش های درمان آن آشنا شویم.

کم خونی چیست و چه افرادی بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند؟

آنمی یا کم خونی زمانی بروز می کند که میزان هموگلوبین در خون پایین تر از حد استاندارد باشد. هموگلوبین ترکیبی پروتئینی است که وظیفه حمل اکسیژن به بافت های بدن را به عهده دارد. بنابر گزارش سازمان بهداشت جهانی حدود ۲۵ درصد از مردم جهان از کم خونی رنج می برند که نیمی از این میزان به کمبود آهن در افراد مربوط می شود. معمولا خانم ها به دلیل خونریزی ماهانه، کودکان در سنین رشد و خانم های باردار بیشتر در معرض کم خونی قرار دارند.

درباره گلبول های قرمز، هموگلوبین و آهن و همچنین علل بروز کم خونی بیشتر توضیح بدهید.

عوامل متعددی در بروز کم خونی نقش دارد. گاهی این هموگلوبین توسط مغز استخوان تولید نمی شود و در برخی موارد این هموگلوبین ها به صورت خونریزی از بدن دفع می شوند.

علاوه بر این در برخی موارد از دست رفتن هموگلوبین در داخل بدن رخ می دهد به این ترتیب که تخریب در طحال احتباس می شود.

کم خونی چه نشانه هایی دارد؟

بیشتر افرادی که دچار کم خونی جزئی هستند معمولا متوجه آن نمی شوند. شدت و میزان علائم بستگی به شدت، نوع و سرعت بروز کم خونی دارد. اگر کم خونی بتدریج بروز کند، فرد به مرور با علائم حاصله تطابق پیدا می کند و دیرتر متوجه مشکل شده و دیرتر به پزشک مراجعه می کند، اما به طور کلی کم خونی خود را با نشانه هایی مثل ضعف، خستگی، افزایش ضربان قلب، تنگی نفس، رنگ پریدگی، سردرد، سرگیجه، افت فشار و... نشان می دهد.

البته در برخی انواع کم خونی علائمی مثل درد در شکم، کمر یا سینه، اختلالات دید، زردی و تورم اعضای بدن نیز دیده می شود. توجه داشته باشید کم خونی در افراد سالمند خطر مرگ ناشی از بیماری، سکته قلبی یا سکته مغزی را افزایش می دهد.

اشاره کردید که کم خونی انواع مختلفی دارد. لطفا درباره شایع ترین آنها توضیح بیشتری بدهید.

کم خونی ناشی از فقر آهن: این نوع کم خونی شایع ترین نوع کم خونی است که حدود ۵۰ درصد آنمی های تشخیص داده شده را دربرمی گیرد. کاهش میزان آهن می تواند ناشی از خونریزی به دلیل عادت ماهانه شدید یا طولانی مدت خانم ها، فیبروم رحم، سرطان کولون یا مصرف منظم آسپیرین و همچنین داشتن تغذیه ای فقیر از آهن باشد. در کم خونی ناشی از فقر آهن اندازه گلبول های قرمز تغییر کرده و کوچک تر از حد معمولی می شوند.

مصرف مواد غذایی سرشار از آهن مانند گوشت قرمز، ماهی، گوشت پرندگان، تخم مرغ و موادغذایی غنی شده از آهن می تواند از بروز این نوع کم خونی تا حدودی پیشگیری کند.

مصرف ویتامین C جذب آهن را بالا می برد. گاهی این نوع کم خونی به دلیل عدم توانایی بدن در جذب آهن نیز بروز می کند که می تواند ناشی از وجود بیماری هایی مانند بیماری سلیاک (عدم تحمل گلوتن) باشد. در افرادی که جراحی معده برای کاهش سطح جذب و ایجاد کاهش وزن انجام داده اند، نیز جذب آهن بشدت کاهش پیدا می کند.

چای، قهوه، شیر، فیبر بالای غذا، مکمل های کلسیم، روی، مس و نیز آنتی اسیدها، رانیتیدین و امپرازول و ترکیبات مشابه، داروهای درمان پوکی استخوان نیز جذب آهن را کم می کنند و این لزوم رعایت فاصله مناسب استفاده از این داروها و مواد غذایی را نشان می دهد.

کم خونی ناشی از کمبود ویتامین B۱۲ و اسیدفولیک: در این نوع کم خونی گلبول های قرمز تغییر شکل داده و بزرگ می شوند که به آن کم خونی مگالوبلاستیک می گویند.

این کم خونی به دلیل کمبود ویتامین B۱۲ یا اسیدفولیک (ویتامین B۹) بروز می کند که در مورد اول کم خونی می تواند ناشی از کمبود جذب این ویتامین به دلیل التهاب ها و جراحی های معده و روده، برخی داروها و عفونت ها، رژیم های غذایی بویژه گیاهخواری یا وجود یک بیماری خودایمنی به نام کم خونی کشنده یا پرنیسیوز باشد.

این کم خونی انواع مادرزادی نیز دارد که نادر است. یکی از علائم مهم این آنمی علائم عصبی است.

اگر این مشکل بموقع درمان نشود امکان بروز اختلالات حرکتی، عدم تعادل و اختلال کنترل ادرار و مدفوع نیز وجود دارد که جزو مشکلات غیرقابل برگشت هستند. از طرف دیگر کاهش جذب ویتامین B۱۲ در سنین بالا و مصرف برخی داروها نیز عوامل بروز این نوع کم خونی را افزایش می دهند.

کمبود ناشی از اسیدفولیک نیز به دلیل افزایش نیاز در دوران رشد، دوران بارداری، حتی بیماری، عدم مصرف سبزیجات تازه، مشکلات جذب در بیماری های گوارشی مثل سلیاک، جراحی روده کوچک یا به دنبال مصرف برخی داروها (مانند برخی داروهای ضدصرع) بروز می کند.

کم خونی ناشی از بیماری های مزمن: برخی از بیماری های مزمن و گاهی درمان آنها باعث کاهش میزان گلبول های قرمز خون می شود. انواع سرطان، بیماری های عفونی مثل ایدز، سل و بیماری های التهابی مثل آرتریت روماتوئید، لوپوس، کرون، بیماری های کبدی، کم کاری تیروئید می توانند روی فعالیت مغز استخوان تاثیر گذاشته و عاملی برای بروز کم خونی شوند

نارسایی کلیوی نیز باعث کم خونی می شود، چون کلیه ها هورمونی به نام اریتروپروتئین تولید می کنند که باعث تنظیم میزان گلبول های قرمز می شود. 

کم خونی ناشی از خونریزی: از دست دادن خون زیاد به دلیل مشکلاتی مثل تصادفات شدید، عمل جراحی، زایمان و... با سرعت بیشتر کم خونی می آورد.

برخی مشکلات دستگاه گوارشی مانند زخم های گوارشی، پولیپ های روده یا سرطان کولورکتال و... نیز به بروز کم خونی منجر می شود.

تالاسمی: تالاسمی از شایع ترین علل کم خونی های مادرزادی است که شامل طیفی از بیماری ها از کم خونی خفیف در نوع مینور تا شدید در نوع ماژور و نیازمند تجویز مداوم خون می باشد.

در این نوع کم خونی گلبول های قرمز اغلب کوچک شده اند در صورت تاخیر درمان مناسب، بیمار دچار تغییر شکل های استخوانی، اختلالات رشدی و کارکرد هورمونی و در انواع شدید آن ازدیاد آهن بدن می شود.

با چه روش هایی می شود کم خونی را درمان کرد؟

درمان کم خونی با توجه به انواع آن متفاوت است. کم خونی ناشی از فقر آهن با مصرف مکمل آهن و کم خونی مگالوبلاستیک (کمبود ویتامین B۱۲ یا اسیدفولیک) با تجویز ویتامین B۱۲ و فولیک اسید قابل کنترل است. قطع مصرف داروهای ایجادکننده کم خونی و جایگزین کردن آنها با داروهای مناسب نیز از جمله روش های مقابله با کم خونی است.

خانم هایی که دچار خونریزی شدید ماهانه می شوند، باید از نظر وجود بیماری های زنان بررسی شده و در صورت نبود مشکل حتما ترکیبات آهن مناسب جهت پیشگیری از ایجاد فقر آهن دریافت کنند. درخصوص کم خونی ناشی از بیماری های مزمن لازم است که ابتدا بیماری زمینه ای درمان و کنترل شود. از استروئید و درمان های سرکوبگر ایمنی در درمان برخی از انواع کم خونی های همولیتیک استفاده می شود.

در کنترل دردهای ناشی از کم خونی داسی شکل، مصرف داروهای مسکن کاربرد دارد. در برخی موارد کم خونی، تزریق خون، اریتروپویتین یا پیوند مغزاستخوان مورد استفاده قرار می گیرد.

۱۰ راهکار برای درمان کم خونی

یکی از بیماری های رایج امروزی کم خونی است که ارتباط مستقیمی با تغذیه دارد، اما علاوه بر تغذیه می توان از طریق درمان گیاهی این بیماری را مهار کرد.

افسنتین، گیاهی است شفابخش که هم به طور وحشی می روید و هم آن را کشت می کنند و براحتی می توانید آن را از عطاری ها تهیه کنید.  ۵ تا ۶ گرم از برگ این گیاه را در یک لیتر آب جوش بریزید و چند دقیقه آن را بجوشانید و بعد بگذارید خنک شود.

آن را صاف کرده و با کمی عسل شیرین کرده و قبل از ناهار و شام یک فنجان از آن را میل کنید. این جوشانده برای درمان کم خونی و لاغری بسیار موثر است. انگور به علت داشتن آهن، منگنز و منیزیم برای درمان کم خونی بسیار موثر است؛ البته انگور شیرین با پوست نازک.

نوشیدن روزانه ۳ تا ۵ فنجان شربت بارهنگ کم خونی را از بین می برد.

۲۰ گرم از آب تره را با عسل مخلوط کرده و روزانه ۲ تا ۳ فنجان از آن را میل کنید که درمان کامل و خوبی برای کم خونی است.

۲۰ گرم جو پوست کنده را در یک لیتر آب سرد بریزید و بجوشانید و آب اول آن را دور ریخته و دوباره یک لیتر آب روی آن بریزید و یک ربع بجوشانید و صاف کنید و پس از هر وعده غذا یک فنجان از آن را بنوشید.

کسانی که دچار کم خونی هستند یک روز در میان بعد از وعده غذایی پنج، شش عدد فندق خام بخورند.

برگ های کلم سبز و قرمز خام را به صورت سالاد قبل از هر وعده غذایی میل کنید. برگ های کلم دارای کلسیم و گوگرد فراوان بوده و بسیار برای کم خونی مفید است.

جوشانده برگ یا پوست گردو بهترین دارو برای کم خونی است.

۲۰ تا ۳۰ گرم از برگ های خشک گزنه را در نیم لیتر آب سرد بریزید و ۳ تا ۵ دقیقه بجوشانید و سپس ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا دم بکشد، بعد آن را صاف کنید و روزی ۳، ۴ بار و هر بار یک فنجان از آن را بنوشید که برای کم خونی بسیار موثر است.

حدود ۵ گرم از ریشه خشک ریواس را به صورت پودر درآورید و داخل یک لیوان آب ولرم حل کرده و با عسل شیرین کنید و خوب هم بزنید و هر روز قبل از غذا یک فنجان از آن را بنوشید.

داشتن تغذیه خوب و مناسب همراه با گیاهان دارویی می تواند بسیاری از بیماری ها را معالجه و ریشه کن کند، پس از معجزه این مواد غافل نشوید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸۱
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
4
8
عالی بود من ۲۸سال سن دارم کم خونیم شدیده تالاسم
یم بایدچندتا روزانه قرص مصرف کنم
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
3
8
گردو ای گفتی
پرنیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
5
7
با سلام من چند وقتی میشه ک سرگیجه دارم و چشام تار میبینه کمرمم درد گرفته و ب یخ هم خیلی علاقه پیدا کردم ایا بخاطره کم خونی؟ قرص اهن فایده ای داره من استفاده کنم لطفا جواب بدین.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
12
نگفتید که ایا ریزش مو ناشی از فقر اهن هست یا نه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
2
9
نگفتید که ایا ریزش مو ناشی از فقر اهن هست یا نه؟و برای مشخص شدن کم خونی چه ازمایشهای نیاز است؟
Alireza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
9
با سلام
همسرم الان مدت طولانی هست که کم خونی داره که با دستور پزشک با مصرف کپسول ایزی ایرون یکبار برطرف شده.
الان سه روز که پاهاش سرد ،خستگی شدید داره استرس هم داره آيا اینها علامت کم خونی هستن؟
ایا با مصرف دوباره کپسول خوب میشه یا باید پیش دکتر بره؟
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
0
5
سلام من قرص اهن مصرف کردم ی مدت کوتاه خیلی عالی بود اما همش دچار دل درد دلپیچه میشدم میشه بگیر چیکار کنم
مژگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
0
2
سلام علیکم من مژگان میرزایی هستم من خودم بامریضی دچار بنظر من بهترین چیز واسه کم خونی جوش دادنه حدسه ان را بجوشانید وکمی سرد شد نوش جان کنیدباتشکر
پاسخ ها
خخخخخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
خخخخخخ
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
3
4
حدس رو چطور بجوشونم؟ تا حالا نشنیده بودم!سعی خودمو میکنم!باتشکر...
مرسل
|
Afghanistan
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
2
3
من بسيار كم خون استم وهم بسيار ضيف استم راه حل چيست لطفاً جواب بتين
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
0
5
خوبه
الینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
3
بچه پنج سال دارم بشدت ضیف است وکم خون وزنش ده کیلو است چکار کنم هم تپل بشه هم کم خونش بره بشه ممنون¿♡
الینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
1
5
بچه پنج سال دارم بشدت ضیف است وکم خون وزنش ده کیلو است چکار کنم هم تپل بشه هم کم خونش بره بشه ممنون¿♡
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
2
4
سلام من مریضم لطفا مشکلم چیه
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
وااااااا خب از کجا بدونم مریضیت چیه؟ مگه دکترم خخخخخخخخ
فاطمه
| United States of America |
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
چیزی نیست .....
الهه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
4
5
سلام من کم خونی دارم و الان یک ماهه که دارم قرص اهن مصرف میکنم و غذاهای آهن دار هم میخورم ایا موثره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
0
6
سلام همسرمن بخاطرداشتن فیبرم کم خونی شدیدداره لطفا راهنمائی کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
2
3
سلام ایا کم خونی منجر به سرطان می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
2
7
سلام ایا کم خونی منجر به سرطان می شود یا خیر و پسر من ۸ سالشه ورود زود سرما میخوره میتونه علتش کم خونی باشه
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
4
8
من جعفرم روزی ی کیلو تیر اهن و نیم کیلو نبشی بریزید تو غذاتون بخورید همتون خوب میشید
پاسخ ها
فاطمه
| United States of America |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
چه با مزه واقعا
فرهاد بهرامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
1
2
قارچی به نام کامبوجاست که چای سیاه را تخمیر و آهن آن را آزاد می کند،،اطلاعات بیشتر در کانال تلگرام
shaida
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
5
سلام من کم خونی مفرط دارم شبی دوتاقرص اهن میخورم ولی افاقه نمیکنه چیکارکنم
الهام
|
Germany
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
5
سلام من چندروزه سرم گیج میره ضعف وحالت تهوع هم دارم میخاستم بدونم ازکم خونیه؟؟
منم مینام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
1
6
من21 سالمه ولی مثل پیرزنای 80ساله همش مریضم و هیچ فعالیتی نمیتونم بکنم
سنیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
3
4
باسلام دخترمن پنج سالش کم خون میخواستم ببینم چی بدم خوب باتشکر
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
1
4
سلام من ۷دی ماه رفتیم برای ازمایش ازدواج من دچار کم خونی هستم کم خونی من از نوع مینور هست ودکتر بهم قرص اهن هماتینیک و امپول بکپلکس b12وb6داده وگفتن که 27دی دوباره ازمایش بدم به نظر شما من اوکی میشم من وهمسرم بعد دوسال بهم میرسیم خیلی استرس دارم
مهدی محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0
3
سلام من خیلی کم خونم لطفا بگیدکه چطورمیتونم این مریضی روحل کنم ممنون
منتظر نظرتان هستیم
عارف استقلالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
4
0
من عارفم. آهنم کم بود. یک میلگرد خوردم و يه کفتر سرش خوب شدم.
پاسخ ها
فاطمه
| United States of America |
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
واقعا چه فکری می کنید میاید تو سایت در مورد مطالب پزشوی مسخره بازی در میارید؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
4
0
ب نظرمن روزی سه وعده آهن بخورید خوب میشید
eee
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
3
1
ازبس که جق میزنید
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
1
8
سلام.دختری 15ساله هستم از کمخونی و کمبود کلسیم شدید رنج میبرم
دست و پا و سرم بی حس و سر میشه. تمرکز ندارم. سردرد و سرگیجه دارم چشامم سیاهی میره. تپش قلب و تنگی نفس شدید دارم. دست و پاهام بی حد و اندازه درد میکنه. معده درد وحشتناک دارم حس میکنم معدم منقبض و منبسط میشه.لرزش بدن و دست و پاهم دارم اونم به طرز خیلی شدید طوری که چیزی دستم باشع مطمعنن میوفته. همیشه خسته ام و قدرت بدنیم رو از دست دادم.لثه هام یخ میکنه و انگشتام تیر میکشه. تعادل ندارم و اکثر اوقات در حرف زدن بر میشم نمیتونم صحبت کنم درصورتی که قبل از این بیماری خیلی مسلط بودم به حرف زدن... مشکلات شنوایی هم پیدا کردم و همچنین چشمام هم تار میبینه...تعرق شدید در کف دست و پاهم دارم . آزمایش تیروعید هم دادم اما منفی بوده... لطفا کمکم کنید خیلی اذیتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
منم شرایط شما رو دارم
مجید
|
Germany
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
4
0
کم خونی دارم ازمایش برای ازدواج رفتم دکتر برای 25روز وقت بهم داده که قرص بخورم اگه بعتر نشدم راهی برای هل هست
Zahed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
1
جالب بودممنون
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
1
1
قرص آهن مصرف کنید حالتون اوکی مێشە
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
1
2
سلام
دختر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
1
1
سلام من کم خونم وما مردم کم خونی مینو آیا درمانی است
دختر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
2
سلام من کم خونم وما مردم کم خونی مینو آیا درمانی است
سلام بصیره استم
|
Czechia
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
0
من خیلی کم خون استم حتی رنگم زنگ میزند و موهایم بسیار ضیف شده و هم خیلی سفید شده بسیار نا راحت استم و جلد پوست رویم پر از داغ لکه هاست نمیدانم چی کنم لطفا برایم داور توسعی کنید
سلام بصیره استم
|
Czechia
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
1
من خیلی کم خون استم حتی رنگم زنگ میزند و موهایم بسیار ضیف شده و هم خیلی سفید شده بسیار نا راحت استم و جلد پوست رویم پر از داغ لکه هاست نمیدانم چی کنم لطفا برایم داور توسعی کنید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
2
با سلام خدمت دوستان عزیز و ارجمند من تنها مشکلم اینه که لاغرم و هر چیزی که میخورم چاق نمیشوم قبلا فکر میکردم از کبد و روده هایم مشکل هست ولی ازمایش دادم چیزی مشخص نکرد و بردم به دکترم نشان دادم خدا رو شکر گفت که هیچ مشکلی نیست فکر کنم تنها مشکل من کم خونیمه این هم شماره تماس بنده لطفا خواهشا به من بگید که باید چیکار کنم و برای کم خونیم چه کاری باید انجام دهم که درست بشم انشا الله لطفا خواهشا با بنده تماس بگیرید تعویض خون هم انجام دادم ولی انگار نه انگار درست نشدم حالا باید چیکار کنم که مشکلم درست بشه
سنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
0
2
سلام خسته نباشید من مدتیه ک کم خونی دارم رفتم دکتر برام داروآهن وب کمپلکس 12و6نوشت ویتامین ب بهم دادچشام تاره ضعف دارم سرگیجه وتپش قلب وتنگه نفسی استرس بدونم یخ میزنه الان نفسم کندشده احساس میکنم نفس.نمیکشم آیتقدنفسم کندوآرامه شیربچه میدم بنظرتون منی ک شیرمیدم داروآهن قوی مصرف میکنم میشه دیربهبودپیداکنم راهنمای کنیدتوروخدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
1
0
سلام پدرم کمخونیه شدید داره غدد لنفاویشم دچار مشکله میخاستم بدونم چطوری میتونم دررفع کمخونیش کمک کنم فشارش مرتب میوفته دشمنش تب هس ازاول فروردین تاالان دچاریه سرماخوردگی شده که کل قوای بدنیش بتحلیل رفته بطوریکه دکتربراشون خون تجویز کردن
حامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
0
0
سلام من حامی ام داداش کامی ام.راستش من یه پسر قدبلند خوش هیکل بدنسازم و بدن خیلی سالمی دارم و هیچ شکلی ندارم و تازه خون و همه چی زیادم دارم خون بدددددددددددددددم؟
پاسخ ها
الهام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
سلام من کم خونی دارم بهم خون مییییییدی.
محیصا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
0
0
سلام.یک دختر یک ونیم سال .کمخونی شدید دکتر زیاد بردن اشتها اصلا نداره.ولی خیلی زرنگ وشیوخ است چه کارکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
1
1
خیلی
جاويد
|
Australia
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
0
سلام به همهى شما عزيزان
دوستان بنده نمايندگى يكى از بهترين برندهاى روز آمريكا در رابطه با داروها و مكملهاى مخصوص آقايان بانوان و كودكان كه بايد در هر دوره از زندگى نسبت به كمبود كه دارن تهيه و استفاده كنند
مكملها كاملا ارگانيك و داراى تاييديه هاى كوشر،سازمانه تحقيقاتى علوم آلوورا،تاييديه حلال ،تاييديه سازمان fdaهستن در صورت تمايل
به اين شماره زنگ بزنين
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
0
سلام من واس ازمایش ازدواج رفتم گفتن کم خونید هرجی قرص میخورم بی فایدس الان س ماهه بنظرتون اگ خوب نشذم میزارن عقد کنیم دارم افسرده میشم
سیروس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
0
1
سلام من برای ازمایش قبل ازدواج بهم گفتن کم خونی داری.چن وقت پیش رفتم دکتر بهم گفت بایدخون بدم تومرکزانتقال خون قبل خونگیری بهم گفتن غلظت خون دارم بنظرتون الان من بایدچکارکنم.ممنون
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
1
0
خوب بود مرسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
0
سلام.من مادرم کم خونی شدید داره نمیدونم چیکار کنم واسش دلم میخواد هر چی که واسه کم خونی خوبه بخرم شما منو راهنمایی کنید بگید من چیکار کنم ممنونم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
0
2
سلام.شیره انگور میگن خوبه برای کم خونی
پاسخ ها
زهره
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
سه شیره خیلی عالیه!!(شیره خرما انگور کشمش)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
1
0
من وقتی حمام میرم پاهاودستاوصورتم خشک میشن.میشه بگیدچطوری مشکل من حل پیشه؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
0
1
ممنون
هانیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
0
3
سلام دوستان، شیره انگور و شیره خرما و شیره توت و با یک لیوان اب مخلوط کنید و بخورید، برای درمان کم خونی فوق العادست
شیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
0
0
سلام من ۲۶سالمه موقه بارداری دومم متوجه شدم که تالاسمی هستم ایاممکنه که تالاسمی نبودم یاکه موقه بارداری تالاسمی شدم چطورمیشه این مشکلوبرطرف کرد
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
1
سلام.بنده بیماری ای بی پوستی دارم وبه شدتتتتت کم خونم.۵.۶
بودآخرین آزمایشم
هرچه قرص میخورم وجگروپسته میخورم خوب نمیشه کم خونیم خیلی هم لاغروضعف دارم.چکارکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
1
3
لازم نیست جای برید به من زنگ بزنیداگر میخواهید درمان شوید درمان درهفتروز,,
عبدالحمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
1
من ده ماه کم خونی شدید داشتم بعدش فهمیدم علت کم خونیم اینه که توی زودپز غذا درست میکنیم....به محض این که زودپز رو از زندگیمون حذف کردیم کم خونیم هم درمان شد
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
2
سلام من هم کم خون بودم قرص اهن خارجی فیفول خوردم خدارو شکر الان خیلی خوب شدم
سمیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
1
0
سلام۰من کم خونی دارم۰قرص مصرف کردم تاثیری نداشت۰شربت فروگلوبین استفاده کردم یکم بهتربود۰الان دکتر برام آمپول ونوفربرام تجویزکرده۰خطرناک نیست کم خونی من
نازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
2
این سئوالات را کی جواب میده مردم با هزار امید نوشتن
نازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
این سئوالات را کی جواب میده مردم با هزار امید نوشتن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
سلام چرا کسی جوابگو نیس
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
1
سلام
راهی هست ک تو آزمایش کم خونی نشون داده نشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
0
2
سلام عزیزان حالتون چطوره انشاالله که بهترین
ارين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
1
انقدر فونتش ساده و بهم چسبيدس كه اصلا رغبتى براى خوندن پيدا نميشه
الان همه سايتا طراحيشون رو بروز كردن
محمد تقی راده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
0
1
کم خونی باخوردن غذا باسبزی جات تازه ومیوه حل میشود
یه پزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
0
2
با عرض سلام و وقت بخیر
کم خونی ها همشون از فقر اهن نیست و میتونه عوامل دیگه ای هم داشته باشه لطفا لطفا و لطفا از مصرف خودسرانه قرص های اهن خودداری کنید در ضمن اونایی هم که پزشکتون تشخیص داده از فقر اهن کم خونیش طول دوره مصرف قرص ففول ۴۰ روزس تا پایان دوره قضاوت در مورد فایده داشتن یا نداشتن این دارو کار اشتباهیه بازم میگم تا تشخیص پزشک از قرص خودسرانه استفاده نکینید یه هشدار در مورد این کار بدم که ممکنه کم خونی شما علتی غیر فقر اهن باشه و با مصرف قرص اهن میتونید اونو تبدیل کنید به تالاسمی پس خواهشا مراقب باشید امیدوارم نوشته هام حداقل روی اون دسته افرادی که به سلامت زندگیشون اهمیت میدن تاثیر گذار باشه در مورد مطالبیم که گفتم میتونید خودتون توی نت صحت یا عدم صحتشو چک کنید پیروز و موفق باشید
دکتر افشین پاشایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
2
0
سلام من حامله کم خونی دارم یه ماه میشه روزچهارقرص مصرف میکنم رفتم بهداشت میگه نه وزنت اضافه شده نه کم خونی تغیرکرده بنظرشماچه بخورم خوبه
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
2
من رفتم ازماش قبل ازدواج همسرم کم خون بود بعدش از منم خون گرفتن و گفتن منم کم خونم ایا امکان داره ازدواج کنیم؟؟
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
1
0
با عرض سلام و خسته نباشيد من به تازگی آزمایش ازدواج دادم وmcvم79بود که گفتن باید 80بشه تا براتون تایید کنیم چون نامزدم سیکل سل ارثی هست و HBهر دوتامون12بود یعنی ممکنه در آینده فرزندامون مشکل پیدا کنن یا اینکه مشکلی نداره لطفا راهنماییم کنید
سمیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
0
من دقیقا خودم چون کم خونی شدید داشتم از محصولاتی که گفتید مواد غذایی استفاده کردم تاثیرشو دیدم عالی بود چون بدلیل کم خونیم مدام احسایس خواب الودگی داشتم و موهام شدید ریزش داشت از داروهای شیمیایی هم که استفاده کردم حالت تهوع گرفتم بخاطر همین گرده گل و پودر ژل رویال را بجای دارهای شیمیایی استفاده کردم واقعا تاثیرشو دیدم بعد حدود دو ماهی ک آزمایش دادم کم خونیم رفع شده بود
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
0
0
سلام یه سوال دارم ایا در فردی که دچار اختلال در گوارش چربی هاست ول پانکراس سالمی دارد ممکنه کم خونی دیده بشه؟ ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
0
0
موقع مریضی عادتانم زعفران خوردم حالا سرگیچه وبیهسی دست وپاهام شدم میتونه علتش خوردن زعفران باشه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین