کد خبر: ۳۱۸۶۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
صدا و سیما گزینشی عمل کرد

سئوال‌های مهمی که جلیلی باید پاسخگو باشد/نتیجه ۶ سال فعالیت‌های تیم‌تان کجاست؟

عضو کمسیون ویژه بررسی برجام در مجلس گفت: سوال من از آقای جلیلی این است که اولاً چرا ایشان نتیجه عملکرد 6 ساله‌اش را همچون تیم فعلی در اختیار کمیسیون قرار نمی‌دهد و ثانیاً به‌راستی تفاوت دو قطعنامه 1929 و 2231 چیست و کدام در راستای منافع ملی است؟!
آفتاب‌‌نیوز :
عباسعلی منصوری آرانی ادامه داد: دو موضوع مهمی که در حاشیه سوالات بنده از آقای جلیلی (در کمسیون برجام) مطرح شد، روشن‌گر بسیاری از نکات است. بحث نخست بنده بر سر این بود که هم‌اکنون تیم مذاکره‌کننده کتابچه‌ای را به‌عنوان «برجام» در اختیار کمیسیون گذاشته و سوال اینجاست که نتیجه 6 سال فعالیت‌های تیم آقای جلیلی کجاست؟!

منصوری آرانی ادامه داد: به‌هر حال همان‌طور که ما در کمیسیون ویژه برجام کلمه‌به‌کلمه برجام را مورد نقد قرار می‌دهیم، باید بدانیم که تیم آقای جلیلی در 6 سال مذاکرات چه عملکردی داشتند و برای مثال در آلمآتی چه تصمیماتی گرفتند تا بتوانیم مشترکات و تفاوت‌های این دو دوره را با یکدیگر مقایسه کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: موضوع مهم دیگری که در قالب سوال ازسوی بنده از آقای جلیلی پرسیده‌شد، مربوط به تفاوت‌های دو قطعنامه 1929که در زمان آقای جلیلی صادر شده و قطعنامه 2231 که در دوره کنونی به تصویب رسید و لازم است با مقایسه این دو قطعنامه ببینیم کدامیک سنگین‌تر و به‌ضرر مردم و کشور بوده‌است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل یادآور شد: البته پاسخی که ازسوی آقای جلیلی مطرح شد که در این راستا بود که قطعنامه 2231 بدتر از قطعنامه 1929 است اما به‌هرحال مشروح این جلسه روز پنجشنبه از تلویزیون پخش شد و مردم خودشان بهتر از هر ناظر و داوری قادر به درک و تحلیل مسائل هستند.

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس ضمن توضیح درباره ابهامات مربوط به پخش گزینشی سخنان سعید جلیلی در صداوسیما، اعلام‌کرد: البته صحبت‌هایی که در جلسه دوم مطرح شد که تماماً پخش گردید، اما متاسفانه مباحثی که آقای جلیلی درخصوص تاریخچه مذاکرات در جلسه نخست مطرح کردند با سوالات بسیاری هم ازسوی نمایندگان مجلس همراه‌شد، در تلویزیون نمایش داده ‌نشد و اعتراض برخی از نمایندگان ازجمله آقای تاجگردون و ابوترابی نیز نسبت به عدم پخش این قسمت‌ها بود.

وی ضمن ابراز بی‌اطلاعی از دلیل پخش گزینشی سخنان سعید جلیلی در رسانه ملی، تصریح کرد: بی‌شک پخش قسمت‌های حذف شده در تلویزیون، می‌تواند تاثیر مثبتی در روشن‌شدن مسائل نزد مردم داشته‌باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که چرا عده‌ای از نمایندگان غیرعضو، برخلاف مصوبه کمیسیون ویژه نسبت به انتشار اخبار و اطلاعات جلسات در شبکه‌های اجتماعی شخصی‌شان اقدام می‌کنند، گفت: باتوجه به این‌که اعضای کمیسیون چارچوب‌هایی را برای عملکرد کمیسیون ویژه وضع کرده‌اند، علی‌القاعده همه نمایندگان غیرعضو نیز باید خود را مقید به چارچوب‌های کمیسیون بدانند و بر این اساس باید به آن‌ها در این خصوص تذکر داده‌شود.

منصوری آرانی در پایان یادآور شد: نکته جالبی که در ابتدای یکی از جلسات نیز مطرح کردم این است که جلساتی که باحضور آقای جلیلی برگزار می‌شود، فضا آرام و صمیمانه پیش می‌رود و هنگامی که آقای عراقچی یا صالحی در جلسات حضور می‌یابند، فضا ازسوی برخی بسیار متشنج و پرالتهاب می‌شود. متاسفانه برخی از نمایندگان نسبت به بعضی میهمانان با احترام و نسبت به گروهی دیگر با تندی و بی‌احترامی برخورد می‌کنند اما مردم به‌خوبی متوجه انگیزه‌های برخورد دوگانه این نمایندگان می‌شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
0
1
سلام
چرا کسی کامنت نمیده؟
آیا درسته که یک فرمانده شکست خورده در مورد فرمانده پیروز نظر بده و اونو نقدکنه؟
و خیلی ها مثل ماست بشینن و تماشاش کنن؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین